کاربرد ایمپلنت دندانی

در سال 2021 به دلیل پیشرفت خدمات پزشکی و دندانپزشکی، بیماران می توانند دندان های از دست رفته و زیبایی لبخند خود را با یک فرآیند ساده و موثر مانند ایمپلنت دندان بازیابی کنند. با استفاده از ایمپلنت شما می توانید از دندان های زیبا و سالم خود برای طولانی مدت لذت ببرید. قسمتهای آسیب دیده و یا از دست رفته دندان را با ایمپلنتهای دندانی تیتانیوم جایگزین کنید، که پایه فلزی به عنوان ریشه دندان در استخوان قرار می گیرند و دندانها را در کوتاه مدت درمان می کند. در این مقاله قصد داریم به طور کامل و جامع درمورد انواع ایمپلنت دندان و همچنین قیمت ایمپلنت کره ای که یکی از بهترین ایمپلنت های دندانی بشمار می رود توضیح دهیم.

ایمپلنت های دندانی به طور معمول از فلز تیتانیوم ساخته می شوند و در برخی موارد معدود که بیمار به این فلز آلرژی دارد از ایمپلنت های ساخته شده از پایه غیرفلزی مانند زیرکونیوم و یا ایمپلنت سرامیکی استفاده می کنند. اما در نود درصد اوقات فلز تیتانیوم با بدن سازگاری بالایی داشته و به همین دلیل از این نوع ایمپلنت برای بیماران استفاده می شود. ایمپلنت ها با جراحی در استخوان های فک بالا و پایین، در زیر لثه قرار می گیرند. با قرار گرفتن در محل، دندانپزشک می تواند تاج ها یا بریج های ثابت را روی آنها قرار دهد تا بجای دندان های از دست رفته عمل کنند.

مزیت کاشت دندان

کاربرد ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندانی ساخت کره

امروزه برندهای مختلفی از ایمپلنت وجود دارد که هرکدام از دیگری از نظر قیمت، کارایی، دوام، کشور سازنده و … تفاوت دارند. یکی از بهترین انواع ایمپلنت که در کشور ما مورد استفاده قرار میگیرند، ایمپلنت های کره، اروپایی و آمریکایی می باشند. خیلی از افراد تصور می کنند ایمپلنت هایی که ساخت اروپا هستند از نظر کیفیت و ماندگاری بهتر از ایمپلنت های کره ای می باشند اما لازم به ذکر است که ایمپلنت ها در شرکت ها و برندهای مختلفی ساخته می شوند و در همان اروپا هم انواع ایمپلنت از نظر قیمت و کیفیت وجود دارد.

خیلی از ایمپلنت های کره ای مانند ایمپلنت dio از نظر قیمت و ماندگاری بسیار بادوام و خوب عمل کرده و خیلی از بیماران خواهان استفاده از این نوع ایمپلنت دندانی می باشند. قیمت ایمپلنت کره ای متناسب به نوع برند و شرکت سازنده و جراحی که عمل ایمپلنت را انجام می دهد متفاوت می باشد و به همین دلیل توصیه می شود که برای جراحی ایمپلنت دندان به بهترین کلینیک دندانپزشکی و با بهترین تیم متخصص ایمپلنت مراجعه نمایید.

قیمت ایمپلنت کره ای

ایمپلنت های دندانی یک راه حل خوب و طولانی مدت برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند، اما باید در نظر داشته باشید که با توجه به کیفیت و ماندگاری بالایی که دارند ارزان نیستند. اگر به هر دلیلی دندان های خود را از دست داده اید، بهترین و مطمئن ترین راهی که ممکن است در نظر داشته باشید، کاشت دندان است اما سوال اصلی که خصوص خدمات دندانپزشکی ایمپلنت از خود و دندانپزشک می پرسید، قیمت کاشت دندان است. بر اساس فاکتورها و برند های مختلف ایمپلنت دندانی ارائه شده توسط کلینیک های دندانپزشکی، قیمت ایمپلنت کره ای با برندهای مختلف متفاوت می باشند.

کاشت دندان با بی حسی موضعی یا بیهوشی

بعضی اوقات دندانپزشک برای جراحی ایمپلنت از بی حس کننده و آرامبخش استفاده می کند و این روش از نظر ایمنی برای بیمار بسیار مناسب است زیرا عملکردهای حیاتی وی به طور دائم کنترل می شود. زمانی در عمل از بی حس کننده استفاده می شود که جراحی خیلی طولانی مدت و برای بیمار دردناک و سخت نیست.

اما در شرایطی که دندانپزشک مجبور به کشیدن چندین دندان و یا قرار دادن یک یا تعداد بیشتری ایمپلنت در استخوان فک باشد، عمل جراحی با بیهوشی صورت می گیرد. هنگامی که بیمار بیهوش است از روند درمان و جراحی و زمانی که میگذر آگاهی نخواهد داشت به همین دلیل دچار ترس و ناراحتی نمی شود.

کاشت دندان با بیهوشی

قیمت ایمپلنت کره ای

سوالات متداول ایمپلنت دندان

مدت زمان ماندگاری ایمپلنت دندان چقدر است؟

در گذشته به دلیل ضعیف تر بودن جنس ایمپلنت ها و نداشتن علم کافی در مورد پیوند استخوان فک و … خیلی از عمل ها با شکست مواجه می شد اما امروزه بیش از 90 درصد عمل های جراحی ایمپلنت دندان با موفقیت رو به رو بوده و به طور کلی در حدود ده الی دوازده سال برای مراجعین دوام و ماندگاری دارند. ایمپلنت های جدید به دلیل این که به استخوان فک پیوند می خورند در طولانی مدت نتیجه بهتری دارند اما به وضعیت بهداشت و نحوه مراقبت بیمار از ایمپلنت نیز بستگی دارد.

کاندیدای مناسب ایمپلنت دندان چه ویژگی های باید داشته باشد؟

بیمارانی که از نظر سلامتی کاملا مورد تایید دندانپزشک هستند و مبتلا به بیماری های عفونت لثه و دندان نیستند، می توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند. با این حال، این روش اغلب در افرادی که برخی از داروها را مصرف می کنند یا از یک مشکل جدی دندان مانند پوسیدگی یا نداشتن استخوان کافی در فک رنج می برند، همچنین در زنان باردار امکان پذیر نمی باشد. یکی دیگر از نکات ایمپلنت دندان این است که کاشت دندان نباید در کودکان انجام شود زیرا رشد صورت و دندان های آنها هنوز ناقص است و می تواند نتایج منفی ایجاد کند.

عوارض ناشی از کاشت دندان چیست؟

جایگزینی دندان های از دست رفته توسط ایمپلنت های دندانی دارای درصدی از عوارض در حدود 5٪ و میزان موفقیت بیش از 94٪ می باشد، این نوع درمان و هر خدمات دندانپزشکی دیگری بدون عارضه نیست و یکی از عولرضی که احتمال دارد بعد از عمل رخ دهد شکستن ایمپلنت دندان و یا پس زدن آن توسط بدن می باشد.

کاشت دندان کاربردی ترین گزینه برای ترمیم دندان های از دست رفته است. هنگامی که ایمپلنت دندانی در استخوان فک قرار می گیرد، فرایندی به نام استخوان سازی آغاز می شود که شامل پیوند مستقیم بین ایمپلنت دندان و استخوان فک است. برای دستیابی به موفقیت در این فرآیند ادغام، هنگام قرار دادن ایمپلنت دندان باید ثبات اولیه ای در فک وجود داشته باشد که استخوان سازی را تضمین کند و تقریباً دو ماه طول می کشد تا پروتز قطعی روی پایه ایمپلنت جایگذاری شود.

ماندگاری ایمپلنت دندان

فبمت ایمپلنت دندان

سخن آخر

ایمپلنت دندان به شما این امکان را می دهد که با خیال آسوده و راحت لبخند بزنید و از حضور در اجتماع نگرانی و اضطرابی نداشته باشید. ایمپلنت کره ای یکی از انواع برندهای ایمپلنت دندان است که با توجه به کیفیت و ماندگاری آن و همچنین زیبایی طبیعی که به دندان های جایگزین شده می بخشد یکی از بهترین گزینه ها برای کاشت دندان است. قیمت ایمپلنت کره ای متناسب با وضعیت دندان بیمار و تخصص دندانپزشک و موارد دیگر، نسبت به سایر ایمپلنت ها معقول تر می باشد.