کاشت ایمپلنت دندان

در طول عمل کاشت دندان، هیچ دردی احساس نمی کنید، زیرا دهان شما به صورت موضعی بی حس می شود یا حتی ممکن است تحت اثر آرام بخش، بیهوش شوید؛ با این حال، برخی از عوامل می تواند منجر به درد پس از عمل در تعداد کمی از بیماران شود. در ادامه مقاله به بررسی علت درد ایمپلنت بعد چند سال می پردازیم.

بنابراین مهم است که متوجه شوید علت ناراحتی چیست و چه زمانی باید بعد از وقوع عوارض احتمالی با دندانپزشک خود تماس بگیرید. در بیشتر موارد، درد ایمپلنت دندان کمتر از دو هفته پس از جراحی ادامه دارد. با این حال، برخی از بیماران ممکن است شرایط پزشکی یا سایر عواملی داشته باشند که باعث می شود بهبود ایمپلنت دندان آنها طولانی تر شود.

علت درد ایمپلنت بعد چند سال

کاشت دندان مصنوعی

علت درد ایمپلنت بعد چند سال

بعد از این که برای کاشت ایمپلنت دندان به دندانپزشکی مراجعه کردید و پس از طی کردن دوره بهبود اولیه، استفاده از ایمپلنت دندان برای بیماران راحت تر می باشد. در واقع، تقریباً باید بودن آن را فراموش کنید و به بودن آن عادت کنید (به جز، زمانی که باید آن ها را تمیز کنید). اگر سال ها بعد دچار درد ایمپلنت دندان شدید، نشانه خوبی نیست و باید برای جویا شدن علت درد ایمپلنت بعد چند سال به کلینیک مراجعه نمایید.

بیماری لثه و علت درد ایمپلنت دندان بعد چند سال

ایمپلنت‌های دندانی مانند دندان‌های معمولی نیستند زیرا داخل دندان، اعصاب ندارند. درد مرتبط با ایمپلنت دندان باید از جای دیگری باشد.

بیشتر اوقات، درد ایمپلنت دندان از لثه و استخوان اطراف ایمپلنت می آید. عفونت ایمپلنت دندانی، شایع ترین علت درد اطراف ایمپلنت دندانی است. این زمانی است که باکتری ها شروع به حمله کردن به طرف استخوان اطراف ایمپلنت دندان می کنند که مشابه بیماری لثه است.

در برخی عفونت یا درد ایمپلنت بعد چند سال، به بهداشت نامناسب دهان و دندان مربوط می شود. اما بسیاری اوقات هیچ دلیل قاطعی بری این نوع عفونت وجود ندارد که می توان آن را از طریق مصرف آنتی بیوتیک ها و همچنین حذف هر گونه مواد آلوده درمان کرد.

جویدن غذای سفت و درد ایمپلنت

اگر ایمپلنت دندان به درستی با دندان شما مطابقت نداشته باشد، همچنین می تواند باعث درد در استخوان اطراف ایمپلنت دندان شما شود. هنگامی که شما ایمپلنت دندان را گاز می گیرید، نیروی اضافی روی ایمپلنت دندانی شما باعث می شود که ایمپلنت به استخوان فشار بیاورد که باعث ناراحتی و درد می شود. این احساس معمولا در حین یا بعد از جویدن غذا یا میوه های سفت رخ می دهد.

اگر این همان چیزی است که به ایمپلنت دندانی شما صدمه می‌زند، می‌توانید با تعویض تاج دندان واقع در بالای ایمپلنت، آن را درمان کنید. جایگزین کردن آن با چیزی که بهتر در محل خالی دندان شما قرار می گیرد، ناراحتی شما را برطرف می کند.

کاشت دندان مصنوعی یا ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان بدون درد

درد دندان های مجاور ایمپلنت

یکی دیگر از مواردی که ممکن است علت درد ایمپلنت بعد چند سال باشد این است که ایمپلنت دندان می تواند ناراحت کننده باشد زیرا به درستی در محل خود قرار داده نشده است و با دندان های مجاور تداخل دارد.

زمانی که ایمپلنت دندان به درستی قرار داده شود، به دندان های دیگر شما کمک می کند تا به طور منظم در محل خود قرار بگیرند، اما در برخی شرایط ممکن است به دلیل تجربه یا علم ناکافی دندانپزشک به دندان های مجاور ایمپلنت آسیب برسد که ممکن است منجر ب این شود که دندان آسیب دیده کشیده شود. دندانپزشکان باتجربه کاشت ایمپلنت دندان در کلینیک شبانه روزی رایا می دانند که چگونه از این نوع مشکلات جلوگیری کنند، بنابراین این اتفاق در بیماران ما بسیار نادر است.

آیا ایمپلنت دندان بعد چند سال نیاز به تعویض دارد؟

هنگامی که ایمپلنت دندان درد می گیرید، باید آن را جدی بگیرید و برای درمان به کلینیک مراجعه کنید زیرا می تواند منجر به شکست ایمپلنت شود. با این حال، با درمان مناسب، بسیاری از علل درد را می توان بدون برداشتن ایمپلنت تسکین داد.

ایمپلنت های دندانی در صورتی که به درستی از آنها مراقبت شود می توانند تا آخر عمر باقی بمانند و درد ناشی از جویدن غذا یا … لزوماً آن را از بین نمی برد. هر چه سریعتر برای درمان درد ایمپلنت اقدام کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که ایمپلنت را نجات دهیم و آن را حفظ کنیم.

اگر ایمپلنت دندان شما نیاز به برداشتن دارد، در مورد گزینه های جایگزینی با شما صحبت خواهند کرد. گاهی اوقات، شما می توانید بلافاصله یک ایمپلنت جدید بجای قبلی قرار دهید. در مواقع دیگر، ممکن است لازم باشد محل ایمپلنت کنونی را تمیز و عاری از آلودگی کنید و آن را برای ایمپلنت بعدی آماده کنید.

ایمپلنت های دندانی چه مدت بعد از عمل درد می گیرند؟

پس از ترک مطب دندانپزشک در روز جراحی، می توانید انتظار داشته باشید که کمی ناراحتی و حساسیت بافت در دهان خود را تجربه کنید. در بیشتر موارد، دندانپزشک شما توصیه می کند که ایبوپروفن بدون نسخه را برای کاهش دردتان مصرف کنید، زیرا معمولاً درد ایمپلنت دندان بدون نیاز به داروهای تجویزی کاملا قابل تحمل نمی باشد.

علاوه بر مسکن‌های خفیف، باید حداقل برای چند روز یا حدود یک هفته پس از دریافت ایمپلنت از مصرف غذاهای سفت پرهیز کنید. تورم خفیف گونه‌ها، چانه یا زیر چشم‌ها نیز در برخی بیماران رخ می‌دهد و با استفاده از کمپرس یخ می‌توان آن را به حداقل رساند.

بیشتر تورم و ناراحتی معمولاً پس از چند روز اول از بین می رود و پس از دو هفته کاملاً از بین می رود. اگر بیش از دو هفته درد دارید، باید فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که هیچ عارضه ای وجود ندارد.

چه چیزی می تواند منجر به شکست ایمپلنت دندان شود؟

اگر چه ایمپلنت های دندانی موفقیت بالایی در حدود 95% دارند، در حدود 5% موارد پس از جراحی یا حتی سال ها بعد با شکست مواجه می شوند. در مقاله بعدی به توضیح برخی از عواملی که می تواند باعث شکست زودرس ایمپلنت دندان در تعداد کمی از بیماران شود، می پردازیم.

عوامل درد ایمپلنت

علت درد ایمپلنت دندان

سخن آخر علت درد ایمپلنت بعد چند سال

اگر به دنبال یک راه مطمئن و با عوارض حداقلی برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته خود هستید ما به شما کاشت ایمپلنت دندان را توصیه می کنیم زیرا به طور معمول، ایمپپلنت دندان برای چندین سال بادوام خواهند بود.