کشیدن دندان چیست؟

کشیدن دندان یکی از روش هایی است که دندانپزشکان برای حفظ سلامت دهان و دندان شما با برداشتن دندان هایی که به شدت پوسیده، آسیب دیده یا مشکل ساز هستند انجام می دهند. در برخی موارد، کشیدن دندان نیز ممکن است برای آماده کردن دهان شما برای درمان زیبایی دندان ضروری باشد. دو نوع مختلف از کشیدن دندان وجود دارد که دندانپزشک شما ممکن است بسته به وضعیت دندانی که نیاز به کشیدن دارد انجام دهد: ساده و جراحی. کشیدن دندان های ساده برای برداشتن دندان هایی که کاملاً دست نخورده هستند و از لثه بیرون زده اند، استفاده می شود، در حالی که کشیدن دندان برای برداشتن دندان هایی که به طور جزئی یا کامل در زیر لثه نهفته شده اند، استفاده می شود. کشیدن دندان یک جراحی دندانی است که می تواند توسط دندانپزشک شما در مطب خود انجام شود. با این حال، در برخی موارد پیچیده، ممکن است به جای آن جراح دهان را توصیه کنند.

کشیدن دندان در آرامش

کشیدن دندان در بی حسی

سوالات متداول کشیدن دندان

آیا نیاز به کشیدن دندان دارم؟

اگر یک یا چند دندان دارید که به شدت پوسیده یا آسیب دیده است، ممکن است نیاز به کشیدن دندان داشته باشید. همچنین اگر دندان عقل دارید که به طور جزئی یا کامل در زیر بافت لثه نهفته است، ممکن است نیاز به کشیدن دندان داشته باشید. با این حال، فقط یک معاینه دندان با اشعه ایکس می تواند نیاز به کشیدن دندان را تعیین کند، بنابراین باید یک قرار ملاقات با مطب دندانپزشکی رایا دنتال برای خود تعیین کنید.

در طول روش کشیدن دندان خود چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

در طول عمل کشیدن دندان، ناحیه آسیب دیده بی حس می شود تا بی حس بماند. علاوه بر این، آرام بخش دندان نیز برای آرام نگه داشتن شما در طول عمل استفاده می شود. سطوح مختلفی از آرامبخشی از متوسط ​​تا عمیق وجود دارد. قبل از قرار ملاقات شما برای استخراج، این گزینه ها به طور عمیق مورد بحث قرار خواهند گرفت تا مشخص شود که چه سطحی از آرامبخشی استفاده می شود.

هنگامی که آرام بخش شدید، روش استخراج با استفاده از یکی از تکنیک های استخراج فوق انجام می شود. اگر از یک روش ساده کشیدن استفاده شود، دندان آسیب دیده با ابزار مخصوص از سوکت بلند می شود و با استفاده از فورسپس به صورت یک تکه خارج می شود. اگر از تکنیک کشیدن جراحی استفاده شود، برای دسترسی به دندان نهفته، برش کوچکی در لثه ایجاد می‌شود. سپس دندان آسیب دیده به بخش هایی تقسیم می شود و هر بخش به منظور به حداقل رساندن تروما به طور جداگانه برداشته می شود. این اجازه می دهد تا دندان نهفته به گونه ای برداشته شود که ساختارهای اطراف را حفظ کرده و بهبود را تسریع کند.

چه کسی کشیدن دندان را انجام می دهد؟

کشیدن دندان معمولا توسط یک دندانپزشک عمومی، یک دندانپزشک با تخصص جراحی یا یک جراح دهان انجام می شود.

آیا بیمه من کشیدن دندان من را پوشش می دهد؟

بر اساس دلیل نیاز شما به درمان، دندانپزشکی یا پزشکی یا هر دو ممکن است کشیدن دندان شما را پوشش دهد. می توانید با آژانس بیمه خود تماس بگیرید و در مورد مزایای بیمه خود صحبت کنید. ما می توانیم در انجام همین کار به شما کمک کنیم. اگر سوال دیگری دارید، همیشه می توانید با ما تماس بگیرید.

آیا آرام بخش بر میزان بهبودی کشیدن دندان تأثیر می گذارد؟

آرام بخش به خودی خود باعث افزایش کشیدن دندان نمی شود، زیرا روند بهبودی بر اساس عوامل متعددی است. با این حال، آرام بخش می تواند درمان شما را دلپذیرتر کند. بیماران معمولا در طول درمان های دندانپزشکی عصبی و مضطرب می شوند. ترس آنها ممکن است حرکات و پاسخ هایی را ایجاد کند که به آنها آسیب برساند و انجام رویه ها را چالش برانگیز کند. این مسائل می تواند بیمار را بیشتر عصبی کند و یک روش ساده را به یک روش پیچیده تبدیل کند.

آرام کردن بیمار باعث راحتی و همکاری بیشتر آنها می شود. این کار ما را در دسترس تر، مفیدتر می کند و کیفیت کار را افزایش می دهد. در نهایت، تجربه مثبت تری هم برای بیمار و هم برای دندانپزشک ایجاد می کند. از این رو، ما ترجیح می دهیم برای بیماران خود آرامبخش ارائه دهیم و موفقیت درمان خود را افزایش دهیم.

آیا بعد از کشیدن دندان نیاز به استراحت دارم؟

فعالیت را در روز جراحی محدود کنید، زیرا ورزش شدید می تواند باعث ضربان قلب و افزایش خونریزی شود. در صورت ادامه خونریزی باید فوراً با مطب ما تماس بگیرید.

هزینه کشیدن دندان چقدر خواهد بود؟

تعداد دندان‌هایی که باید کشیده شوند، نوع کشیدن، نیاز به آرام‌بخشی و نوع آرام‌بخشی هزینه درمان را تعیین می‌کند. علاوه بر این، مزایای طرح بیمه شما قیمت روش شما را تعیین می کند. شما می توانید برای تعیین درمان ایده آل برای شما و سپس بررسی پوشش بیمه ای خود، با ما مشورت کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با ما تماس بگیرید.

آیا هنگام کشیدن دندان می توانم بخوابم؟

کاملا! از آنجایی که کشیدن دندان یک روش جراحی است، توصیه می کنیم دندان را با آرامبخش خارج کنید. آرام بخش کمک می کند تا روند درد کمتر شود، اضطراب شما کاهش می یابد و موفقیت درمان افزایش می یابد.

آیا می توانم بعد از کشیدن دندان سیگار بکشم؟

نه، توصیه می کنیم این کار را نکنید. استعمال دخانیات روند بهبودی را مختل می کند و می تواند باعث درد بیشتر بعد از جراحی شود. تا زمانی که ممکن است پس از کشیدن دندان از کشیدن سیگار خودداری کنید تا از سریع ترین بهبودی پس از عمل اطمینان حاصل کنید.

هنگام بهبودی از روش کشیدن دندان چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

پس از عمل کشیدن، دستورالعمل‌های بعد از عمل را دریافت خواهید کرد که در طول بهبودی باید رعایت کنید. هنگام بهبودی پس از کشیدن، می توانید انتظار کمی درد و تورم در روزهای بعد داشته باشید. برای کنترل درد، می توان از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کرد. علاوه بر این، برای کاهش ناراحتی و تورم در 48 ساعت اول، می توان یخ را به مدت 20 دقیقه و 20 دقیقه خاموش کرد. پس از 48 ساعت، از گرمای مرطوب نیز می توان برای مدیریت ناراحتی استفاده کرد.

همچنین مشاهده مقداری خونریزی از محل استخراج غیر معمول نیست. به همین دلیل، احتمالاً پنبه را در دهان خود در اطراف محل استخراج خواهید داشت. اگر این ناحیه به طور فعال خونریزی می کند، با گاز گرفتن آرام روی گاز غلاف شده فشار محکمی وارد کنید. همچنین توصیه می شود چای کیسه ای را گاز بزنید زیرا تانن موجود در چای به انقباض رگ های خونی کمک می کند. اگر خونریزی بعد از 30 دقیقه ادامه یافت، برای آموزش بیشتر با مطب ما تماس بگیرید.

شما همچنین می خواهید پس از کشیدن دندان، یک رژیم غذایی موقتی با غذاهای نرم داشته باشید. در 24 ساعت اول، باید از مصرف غذاهای گرم خودداری کنید زیرا می توانند باعث خونریزی در محل استخراج شوند. از خوردن غذاهایی که ممکن است در محل استخراج گیر کند، مانند برنج، خودداری کنید. در نهایت، شما نمی توانید از نی بنوشید زیرا مکش می تواند باعث کنده شدن لخته خون محافظ روی محل استخراج شود. این سوکت خشک نامیده می شود و می تواند باعث ناراحتی قابل توجهی شود.

کشیدن دندان بدون درد

زمان بهبودی بعد از کشیدن دندان

چه مدت طول می کشد تا پس از کشیدن دندان، فرد بهبود یابد؟

زمان دقیق بهبودی شما به نوع و میزان کشیدن و جراحی دندان بستگی دارد. با این اوصاف، اکثر محل های جراحی، در حدود 7-10 روز بهبود می یابند.