روش های جلوگیری از عفونت ایمپلنت

با نرخ موفقیت در حدود 98٪ در افراد غیر سیگاری، یکی از بهترین چیزها در مورد ایمپلنت های دندانی، خطر پایین شکست آنها است. اما، متأسفانه، هیچ روش درمان پزشکی بدون خطر و عوارض نیست. در حالی که عفونت های ایمپلنت دندان نسبتا نادر است، اما ممکن است منجر به شکست ایمپلنت و آسیب به استخوان فک اطراف شود. اما، با چند اقدام پیشگیرانه و مراقبت و نگهداری مناسب، می توانید خطر ابتلا به عفونت را تا حد زیادی کاهش دهید. این مقاله را تا آخر مطالعه نمایید تا در مورد علائم عفونت ایمپلنت؛ که باید مراقب آنها باشید، روش های جلوگیری از عفونت ایمپلنت، نحوه درمان عفونت و … اطلاعات کافی کسب کنید.

ایمپلنت های دندانی قابل اطمینان ترین درمان جایگزینی دندان هستند زیرا می توانند چندین دهه دوام بیاورند. ماندگاری طولانی مدت ایمپلنت های دندانی، به جنس تیتانیومی متکی است که با استخوان فک شما ترکیب می شود. از طریق فرآیندی به نام osseointegration، پست با استخوان شما ادغام می‌شود و به آن اجازه می‌دهد تا یک عمر با مراقبت‌های بعدی مناسب باقی بماند. اگرچه نادر است، ایمپلنت های دندانی ممکن است شکست بخورند. بیشتر اوقات، نتیجه یک عفونت است. پیشگیری از عفونت ایمپلنت دندان در کمبریج با استفاده از 5 نکته ساده آسان است.

جلوگیری از عفونت دندان

روش های جلوگیری از عفونت دندان

علائم عفونت ایمپلنت چیست؟

کاشت ایمپلنت شامل یک جراحی کوچک در مطب است. با هر جراحی، مهم نیست که چقدر جزئی باشد، همیشه خطر عفونت وجود دارد. در اینجا علائم رایجی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود:

• التهاب (به عنوان مثال لثه قرمز، حساس، متورم، یا خونریزی)
  • درد یا ناراحتی متوسط ​​یا شدید هنگام جویدن
  • یک ایمپلنت شل
  • عقب رفتن لثه در اطراف ایمپلنت

عفونت چگونه درمان می شود؟

اگر متوجه هر یک از علائم ذکر شده در بالا شدید، یا اگر چیزی با ایمپلنت های دندانی شما درست نیست، فوراً به دندانپزشک خود اطلاع دهید. هر چه زودتر مشکلات پیدا و درمان شوند، بهتر است.

درمان ممکن است شامل هر ترکیبی از موارد زیر باشد: دهان شویه ضد باکتریایی قوی، آنتی بیوتیک، جراحی، نوع خاصی از تمیز کردن حرفه ای، یا لیزر درمانی. پس از ارزیابی عفونت، دندانپزشک بهترین برنامه درمانی را برای به حداقل رساندن خطر شکست ایمپلنت ایجاد می کند.

درمان دندان از دست رفته

درمان عفونت دندان

چگونه می توان از عفونت جلوگیری کرد؟

خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که می توانید از همان ابتدا برای کاهش خطر عفونت انجام دهید:

خطرات ایمپلنت دندان کم و فواید آن زیاد است. با این دستورالعمل های ساده، از همان ابتدا به آنها شانس موفقیت بیشتری می دهید.

خطر شکست ایمپلنت دندانی کمتر از 5 درصد است که اغلب نتیجه یک عفونت قابل پیشگیری به نام پری ایمپلنتیت است. زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌های موجود در ذرات غذا و پلاک بافت اطراف پست را آلوده می‌کنند. خوشبختانه، چند نکته آسان وجود دارد که می توانید از آنها برای عاری از عفونت دهان خود استفاده کنید.

• دهان خود را اغلب بشویید.

همیشه نمی توانید برای از بین بردن باکتری های باقی مانده در دهان خود به مسواک خود بروید. می توانید با شستشوی مکرر با آب به خنثی کردن آن و حذف ذرات غذای به دام افتاده کمک کنید. این همچنین دهان شما را مرطوب نگه می دارد تا از رشد باکتری ها جلوگیری کند.

پس از سپری شدن دو روز اول پس از جراحی، روزی چند بار به آرامی دهان خود را با آب نمک شستشو دهید. این یک راه ایمن، ملایم و موثر برای از بین بردن باکتری ها و بهبودی است.

• بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنید.

اولین خط دفاعی شما در برابر عفونت هایی که می توانند به ایمپلنت های دندانی شما در کمبریج آسیب برسانند از خانه شروع می شود. بهتر است حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و هر شب قبل از خواب از نخ دندان استفاده کنید. هنگام تمیز کردن اباتمنت ها و ایمپلنت ها برای حذف بیوفیلم به دام افتاده توجه بیشتری داشته باشید. برخی از افراد استفاده از واترفلوسر برای تمیز کردن نواحی صعب العبور را آسان تر می دانند.

تمیز نگه داشتن ناحیه با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بسیار مهم است، اما این کار را به آرامی و با احتیاط انجام دهید.

• حداقل دو بار در سال به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

اگرچه ایمپلنت های دندانی شما در معرض پوسیدگی دندان نیستند، اما هنوز باید حداقل دو بار در سال برای تمیز کردن و چکاپ به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این به دندانپزشک ایمپلنت شما در کمبریج اجازه می دهد تا سلامت دهان و دندان شما را تحت نظر داشته باشد تا در اولین نشانه عفونت، مانند تورم یا قرمزی بافت لثه، به سرعت مداخله کند.

سپس، برای نگهداری طولانی‌مدت، حتماً برای معاینات منظم مراجعه کنید و با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به خوبی انجام دهید. با کاشت ایمپلنت (و به طور کلی سلامت دهان و دندان شما) اندکی پیشگیری کمک زیادی می کند.

• مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین را محدود کنید.

براستی بعد از ایمپلنت چه بخوریم؟ شکر نه تنها منجر به پوسیدگی دندان می شود، بلکه باعث رشد باکتری ها نیز می شود. بهتر است مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین خود را محدود کنید، اما اگر نمی توانید شیرینی تان را نادیده بگیرید، دهان خود را با آب بشویید تا زمانی که به مسواک خود برسید.

برای دو هفته اول پس از جراحی، غذاهای سفت و ترد را به حداقل برسانید یا از آن اجتناب کنید. در عوض، روی غذاهای نرم مانند ماست، سوپ، موز، اسموتی ها، پنیر دلمه،

• سیگار نکشید و از تنباکو استفاده نکنید.

سیگار خطر شکست ایمپلنت را افزایش می دهد زیرا مانع از توانایی بدن شما برای التیام و مبارزه با عفونت ها می شود. اگرچه بهتر است به طور کامل آن را ترک کنید، اما اگر نمی توانید این عادت را ترک کنید، حداقل 2 ماه پس از جراحی قرار دادن خود صبر کنید تا سیگار را شروع کنید.

• از سرمایه خود محافظت کنید

لبخند جدید شما با مراقبت صحیح می تواند چندین دهه دوام بیاورد. حتی با بهترین پیشگیری، ممکن است مشکلی رخ دهد. منتظر دیدن دندانپزشک خود نباشید در اولین نشانه مشکل با آنها تماس بگیرید تا لبخند خود را حفظ کنید.

مراقبت از ایمپلنت

مراقبت از ایمپلنت دندان

کلینیک دندانپزشکی رایا با حرفه ای ترین کادر درمان دندان و متخصصین خبره در زمینه کاشت ایمپلنت دندان، به شما خدمات درمان دهان و دندان را در ایزوله ترین و تمیز ترین محیط ارائه می دهد.