ایمپلنت فوری در بیهوشی

وقتی نوبت به تعویض و پیدا کردن جایگزینی برای دندان می رسد، ایمپلنت های دندانی اغلب انتخاب ترجیحی دندانپزشکان محسوب می شوند، زیرا دندان های شما را نسبت به سایر روش های درمانی (در مقایسه با پروتزها و بریج ها) به شکل سابق خود نزدیک می کند. یکی از مزایای کاشت ایمپلنت فوری در بیهوشی این است که نگهداری از ایمپلنت های دندان آسان است و نقش مهمی در جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فک دارد.

اگر دندان هایتان از دست رفته است، ایمپلنت های دندانی می توانند کیفیت زندگی و سلامت دهان و دندان شما را به میزان قابل توجهی بالا ببرند و اعتماد به نفس خوبی را برای بیمار هنگام غذا خوردن یا لبخند زدن ایجاد می کنند. این درمان دندانپزشکی که به دلیل پوسیدگی دندان، بیماری لثه یا آسیب دیدگی دندان، دچار از دست دادن دندان شده اند ، تغییر ایجاد کرده است.

این مقاله هر آنچه که شما باید در مورد جراحی ایمپلنت دندان بدانید ، شامل مراحل آن ، زمان بهبودی مورد نیاز ، مزایای ایمپلنت دندان ، انواع مختلف ایمپلنت های دندانی موجود و روش های استفاده از ایمپلنت در دهان شما را ارائه می دهد.

ایمپلنت فوری در بیهوشی

کاشت ایمپلنت در خواب

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت های دندانی جایگزین مدرنی برای پروتزها و بریج ها هستند. ایمپلنت دندان شامل یک تیتانیوم (یا پیچ) است که با جراحی در استخوان فک شما قرار می گیرد، بنابراین یک اتصال مستقیم سفت و محکم بین یک دندان (یا چندین دندان) به فک شما امکان پذیر می شود. دندان (تاج) به طور سفارشی طراحی می شود تا با رنگ، اندازه، شکل و حالت دندان های طبیعی شما مطابقت داشته باشد.

ایمپلنت دندانی از طریق فرایندی به نام استخوان سازی، درون فک جوش می خورد یا به طور یکپارچه با استخوان فک شما متصل می شود که در آن سلول های استخوانی به سطح فلزی ایمپلنت متصل می شوند.

کاشت ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت های دندانی مزایای زیادی را ارائه می دهند. این مزایا عبارتند از:

  1. زیبایی ظاهری بهبود یافته: از آنجا که ایمپلنت های دندانی از نظر ظاهر شبیه به دندان های طبیعی هستند، گزینه ای جذاب و عالی برای افرادی بشمار می رود که به دنبال جایگزینی طبیعی برای دندان های از دست رفته خود هستند.
  2. راحتی بیشتر: ایمپلنت های دندانی در مقایسه با بسیاری از گزینه های جایگزین دندان، راحتی بیشتری را به بیماران ارائه می دهد. به عنوان مثال، ایمپلنت های دندانی احساس ناراحتی در گذاشتن و برداشتن پروتز را از بین می برد. از آنجایی که ایمپلنت های دندانی همانند دندانهای طبیعی شما رفتار می کنند، می توانید بدون نگرانی از شل شدن یا جدا شدن آن ها، غذاهای مورد علاقه خود را بدون مشکل یا درد بخورید.
  3. بهبود گفتار: پروتزهای نامناسب می توانند هنگام صحبت کردن داخل دهان لغزیده یا جابجا شوند و درنتیجه باعث تردید یا ایراد در صحبت و در نهایت خجالت بیمار شود. با ایمپلنت های دندانی، می توانید بدون ترس از تپق زدن یا گرفتن زبان و کاملا با اطمینان صحبت کنید.
  4. خوردن و آشامیدن آسان تر: ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی شما رفتار می کنند و به شما این امکان را می دهند که غذاهای مورد علاقه خود را بدون مشکل یا درد دندان بخورید.
  5. بهبود عزت نفس: ایمپلنت های دندانی می توانند به تقویت عزت نفس شما کمک کند و لبخندی زیبا همراه با اعتماد به نفس به شما بدهد.
  6. بهبود سلامت دهان و دندان: ایمپلنت های دندانی امکان دسترسی آسان تر بین دندان ها را برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را بیشتر می کند و در نهایت بهداشت دهان را بهبود می بخشد.
  7. دوام و ماندگاری: ایمپلنت های دندانی که برای جوش خوردن با استخوان طراحی شده اند، از نظر مقاومت بسیار بادوام هستند و اغلب تا سالها ماندگاری خواهند داشت. اگر از دهان و دندان های خود به ویژه ایمپلنت دندان به خوبی مراقبت می کنید، ایمپلنت های دندانی حتی ممکن است یک عمر دوام داشته باشند.
کاشت چند ایمپلنت

کاشت ایمپلنت فوری

آیا کاشت ایمپلنت دندان دردآور است؟

کلینیک شبانه روزی رایا با کادر درمان حرفه و تخصصی این اطمینان را به بیماران می دهد که تمامی گزینه های درمانی که ارائه می دهیم کاملا در بی حسی و یا برخی عمل های دردناک در بیهوشی انجام می شوند و بیمار هیچ یک از مراحل درمان را بخاطر نخواهد آورد.

ایمپلنت فوری در بیهوشی که یک راه حل دائمی و عالی برای جبران دندان های از دست رفته بشمار می رود، کاملا روشی آسان و بدون درد است که در کوتاه ترین زمان ممکن و در بالاترین سطح کیفیت انجام می شود.

آیا پیوند استخوان برای کاشت دندان ضروری است؟

هنگامی که یکی از دندان ها از دست می رود، از بین رفتن و تحلیل استخوان فک بلافاصله شروع می شود، که اغلب منجر به نیاز به پیوند استخوان برای قرار گرفتن ایمپلنت می شود. به همین دلیل، جراح متخصص ایمپلنت، قرار دادن ایمپلنت را همزمان با برداشتن دندان (کاشت فوری ایمپلنت) پیشنهاد می کند، به طوری که تحلیل رفتن استخوان به حداقل رسیده و نیاز شما به پیوند استخوان بسیار کمتر است. کاشت ایمپلنت فوری در بیهوشی یک تکنیک بسیار تخصصی است و باید تحت نظر متخصصین حرفه ای و با تجربه انجام شود.

زمان عمل کاشت ایمپلنت دندان چقدر است؟

هنگامی که پایه تیتانیومی ایمپلنت دندانی در استخوان فک قرار می گیرد، برای پشتیبانی از دندان و جوش خوردن به استخوان فک، به 2-3 ماه برای بهبودی نیاز دارد.

هنگام تعویض دندانهایی که بسیار آسیب دیده و شکسته اند، می توان یک دندان (تاج) موقت را به ایمپلنت وصل کرده تا در مرحله ترمیم ایمپلنت، بدون دندان نباشید. گاهی اوقات، یک پروتز موقت برای مرحله بهبود ایمپلنت، مورد نیاز قرار می گیرد.

به طور کلی، قرار دادن یک پایه ایمپلنت دندانی تنها حدود 30-40 دقیقه طول می کشد. اگر در حال برداشتن همزمان دندان ها یا قرار دادن چندین ایمپلنت هستید، جراحی شما ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد. کاشت ایمپلنت فوری در بیهوشی یکی از راه های درمان دندان از دست رفته است که شما در طول عمل هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد.

زمان کاشت ایمپلنت فوری

کاشت ایمپلنت فوری

سخن آخر

همانطور که در این مقاله توضیح داده شد، درصورت داشتن استخوان کافی فک و علاقه به کاشت ایمپلنت فوری در بیهوشی، شما می توانید از مزایای فوق العاده جراحی دندان استفاده کنید و سلامت دندان های خود را تضمین کنید.