Project Description

خدمات تخصصی فک و صورت

هنگامی که در یک روز عادی در خیابان های شهر قدم می زنید، هزاران فرد مختلف را با ظواهر متفاوتی مشاهده می کنید و اولین چیزی که در هر فردی نگاه شما را به سمت خودش جذب می کند، چهره انسان هاست. همه ما کسانی را دیده ایم که در ناحیه صورت به ویژه فک و دهانشان ناهنجاری هایی دارند.

این ناهنجاری ها می تواند علت های مختلفی داشته باشد، برخی از انواع آن عبارت اند از: عقب تر یا جلوتر بودن فک پایین افراد نسبت به حالت طبیعی صورت، کوچک تر بودن چانه و … امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، متخصصین فک و صورت می توانند به راحتی توسط دستگاه و ابزارهای مخصوص، این ناهنجاری ها را تشخیص دهند و راه حل مناسبی را برای برطرف کردن آن به شما پیشنهاد می دهند.

خیلی از افرادی که دچار مشکلات فک و صورت هستند، اغلب از ناراحتی هایی مانند دردهای مزمن، مشکلات تنفسی، اشکلاتی در صحبت کردن روزمره، شکستن و سایش دندان ها و … اذیت می شوند. تمامی این مشکلات و ناهنجاری خای صورت توسط خدمات تخصصی فک و صورت رایادنتال کلینیک قابل رفع و درمان هستند.

جراحی فک و صورت، تخصصی است که بر روی جراحی ترمیمی صورت، سر و گردن، جراحی فک، جراحی دهان و همچنین زیبایی صورت تمرکز دارد. خدمات تخصصی فک و صورت اغلب به صورت یک کار تیمی با همکاری جراحان دهان، فک و صورت و متخصص ارتودنسی انجام می شود. جراحی فک و صورت یک تخصص علم دندانپزشکی است زیرا که در این عمل، دندان ها نقش بسیار مهمی دارند.

جراحی فک و صورت

خدمات تخصصی فک و صورت

چه کسانی به جراحی فک و صورت نیاز دارند؟

اول از همه دندانپزشک با تشخیص درست ناهنجاری های صورت، عملکردهایی را که تحت تاثیر آن ناهنجاری ها قرار گرفته اند را بررسی می کند. برای تشخیص فک ناسالم و غیر طبیعی، دندان پزشک باید کاملا نسبت به یک فک و صورت سالم شناخت کافی داشته باشد.

اگر فک و نواحی آن غیر طبیعی باشد، مشکلاتی نظیر اختلال در غذا خوردن، تنفس و صحبت کردن رخ می دهد، دندانپزشک با بررسی تمامی این موارد؛ پیشنهاد جراحی فک و صورت را به بیمار می دهد. اما چه کسانی نیازمند جراحی فک و صورت هستند؟ مواردی که در ادامه ذکر می کنیم، مشکلاتی است که یک فرد را ملزم به انجام جراحی فک و صورت می کند:

  • جلوتر یا عقب تر بودن فک پایین
  • انحراف داشتن فک پایین
  • انحراف داشتن فک بالا
  • مشاهده شدن بیشتر لثه هنگام لبخند زدن
  • تنفس غیر ارادی از راه دهان
  • مشکلاتی هنگام جویدن و بلع غذا
  • تنگی شدید فک بالا
  • درد مزمن در ناحیه فک و مفاصل آن ها

عوامل ژنتیکی و سندرم های مادرزادی، عوارضی که به دلیل ضربه خوردن به فک و صورت به وجود آمده است و … از دلایل ایجاد ناهنجاری در نواحی فک و صورت است. کسانی که به دلایل مختلفی مثل بیماری یا تصادف به مشکلات فک و صورت دچار شده اند می توانند به راحتی از خدمات تخصصی فک و صورت و جراحی های زیبایی استفاده کنند و نتیجه ایده آل خود را تجربه کنند.

خدمات تخصصی فک و صورت

متخصص جراح فک و صورت

 سن مناسب جراحی فک و صورت

بهترین سن برای جراحی فک و صورت، زمانی است که استخوان فک کاملا رشد کرده باشد به همین علت بعد از دوران بلوغ، یعنی در سن 18 الی 25 سالگی بهترین زمان برای جراحی فک و صورت است زیرا رشد فک نیز در این سن کامل شده و بعد از آن متوقف می شود.

اما در برخی موارد که فک بیمار دچار مشکل اساسی و حاد شده است، جراح فک و صورت سن متقاضی را در نظر نمی گیرد و برای بهبود مشکل و ضعیت وی تمرکز می کند.

نتایج و فواید جراحی فک و صورت

اصلاح تراز فک و دندان های شما از طریق جراحی فک و صورت تاثیرات شگفت انگیزی در زندگی و ظاهر شما دارد. برخی از فواید جراحی فک و صورت عبارت اند از:

  1. بهبود ظاهر و متعادل شدن چهره بعد از اصلاح فک
  2. بهبود عملکرد دندان ها و فک
  3. بهبود وضعیت تنفس
  4. بهبود اختلالات گفتاری و تکلم
  5. بهبود وضعیت خواب
  6. بهبود وضعیت بلع و جویدن غذا
  7. افزایش اعتماد به نفس، زیبا تر شدن صورت و …

اقدامات قبل و بعد از جراحی ارتوگناتیک

معمولا بیمار قبل از جراحی توسط متخصص ارتودنسی تحت درمان قرار میگیرد تا دندان ها شکل و وضعیت ایده آلی را برای جراحی بدست آورند و سپس جراحی فک و صورت انجام می شود. قبل از آمادگی برای جراحی فک و صورت بیمار باید در یک دوره 9 الی 14 ماهه ارتودنسی دندان قرار بگیرد.

ضمنا بعد از انجام عمل جراحی، بیمار مجددا به یک دوره ارتودنسی نیازمند است که طول مدت آن برای هر فرد متفاوت می باشد. بعد از انجام عمل جراحی فک، بیمار به مدت یک الی سه روز در بیمارستان بستری می شود و از مهم ترین اقدامات بعد از عمل جراحی، به کنترل حرکت فک می توان اشاره کرد.

زیرا احتمال این که فک به حالت قبلی خود بازگردد وجود دارد و باید برای جلوگیری از این موضوع کاملا مراقبت های لازم را انجام دهید. برای مراقبت از کنترل فک بعد از عمل از دستگاه های ارتودنسی استفاده می شود که این دستگاه ها نه ماه بعد از دهان بیمار خارج می شود  با پلاک های متحرک جایگزین می شوند.

بیمار باید داروهای تجویز شده را مرتب و سروقت خود مصرف کند، از مسواک زدن در بخش هایی که تازه جراحی شده است پرهیز کند، از انجام فعالیت های بدنی سنگین اجتناب کند و از خوردن مواد غذایی خیلی سفید و آسیب زننده به دهان و دندان خودداری کنند. بهتر است که بعد از عمل جراحی، یک رژیم غذایی سبک داشته باشید تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

جراحی فک چیست؟

خدمات تخصصی جراحی فک و صورت 

  1. حراحی دندان‌های عقل نهفته و نیمه نهفته
  2. جراحی نمایان کردن دندان‌های نهفته قبل از ارتودنسی (اکسپوژر)
  3. انواع ایمپلنت‌های ساده و پیچیده
  4. انواع پیوند استخوان
  5. درمان‌های جانبی ایمپلنت مانند سینوس لیفت، پودر استخوان و …
  6. نمونه برداری و خارج کردن ضایعه ها و کیستهای فکی
  7. تزریق فیلر و بوتاکس
  8. جراحی های زیبایی صورت ( بلفاروپلاستی، بوکال فت، لیفت لب و ….)