Project Description

خدمات تخصصی جراحی لثه

خیلی از مواقع بیماران از مشکلات دندانی مثل پوسیدگی، جراحی دندان، لب پریدگی، شکستگی و … رنج نمی برند و به آن ها احتیاجی ندارند؛ بلکه به خدمات تخصصی جراحی لثه نیاز دارند. عواملی همچون عفونت لثه، اختلالات هورمونی، وراثت یا ژنتیک، یا عادات و سبک زندگی نامناسب، عدم بهداشت کافی دهان و لثه و … که هرکدام می توانند به نوبه خود برای لثه ها آسیب زننده باشند دلیل کافی برای انجام جراحی لثه هستند.

بروز این اختلالات و عفونت های لثه باعث میشود که شما بدون شک به یک متخصص جراحی لثه نیاز پیدا کنید. در این مقاله به توضیح کامل انواع جراحی لثه، علت بیماری پریودنتال، افرادی که به جراحی لثه نیاز دارند و … می پردازیم.

تمامی انواع جراحی لثه با بی حسی موضعی انجام می شود که باعث می شود عمل شما بدون درد باشد؛ اما اگر بعد از اتمام عمل در ناحیه تحت درمان احساس درد کردید، کاملا طبیعی است و دندانپزشک برای شما داروهای ضد التهابی تجویز می کند.

بهترین متخصص جراحی لثه

خدمات تخصصی جراحی لثه

علت بیماری پریودنتال چیست؟

اگر شما مشکوک به بیماری پریودنتال باشید، دندانپزشک به شما توصیه می کند که با یک پریودنتیست (متخصص بیماری پریودنتال) مشورت کنید. بیماری پریودنتال یک عفونت باکتریایی است که بر روی بافت لثه تأثیر می گذارد و باعث التهاب، قرمزی، تورم و از دست دادن استخوان در اطراف ناحیه لثه می شود. این عفونت می تواند یک یا چند دندان را تحت تأثیر خود قرار دهد.

در ابتدا، باکتری های موجود در دهان به دندان می چسبد و در آنجا تکثیر می شوند و اگر روی سطح دندان ها باقی بمانند، بافت لثه مجاور دچار التهاب و سپس شکل اولیه بیماری لثه می شوند. نخ دندان به صورت روزانه، حداقل دوبار مسواک زدن در طول روز با خمیر دندان ضد باکتری، می تواند به جلوگیری از التهاب لثه کمک کند.

بهداشت مناسب دهان و دندان، تجمع باکتری های روی دندان و لثه را از بین می برد و باقی مانده های مواد غذایی را از سطح دندان ها تمیز می کند. در صورت مراقبت های لازم و مناسب، از رخ دادن بیماری پریودنتال می توانید جلوگیری کنید اما در غیر این صورت، احتمال این که بیماری پریودنتال لثه جدی تر شود، وجود دارد، در این صورت التهاب و تورم لثه بیشتر شده و ممکن است خونریزی نیز رخ دهد.

چه کسانی نیاز به عمل جراحی لثه دارند؟

افرادی که به بیماری های شدید لثه مبتلا می شوند و بافت هایی مثل استخوان، پریودنتال و … آسیب می بینند، معمولا نیازمند عمل های جراحی لثه هستند. شایع ترین علائم بیماری های لثه عبارت اند از:

  • لثه هایی که عفونت کرده اند، متورم و یا قرمز شده اند.
  • لثه هایی که خونریزی دارند.
  • حفره و یا فضاهای عمیقی که بین لثه و دندان شکل می گیرد.
  • لق شدن دندان ها
  • دیده شدن ریشه دندان ها

برخی از افراد نیز تنها برای زیباتر شدن دندان ها و فرم بهتر صورت به عمل های زیبایی لثه روی می آورند.

خدمات تخصصی جراحی لثه

عمل جراحی پریودنتال

انواع عمل جراحی لثه

خیلی از افراد با شکل و ظاهر لثه های خود مشکل دارند و یا اینکه عفونت و التهاب شدید لثه هایشان آن ها را نیازمند عمل های جراحی لثه می کند. عمل های جراحی زیبایی و درمانی لثه چند نوع دارند و کاربرد هریک از آن ها چیست؟

خیلی از افرادی که به سراغ عمل های جراحی زیبایی لثه می روند، ممکن است بافت لثه زیادی داشته باشند که روی دندان های آن ها را گرفته باشد و باعث برهم خوردن زیبایی لثه ها شده باشد. خدمات تخصصی جراحی لثه این امکان را به شما می دهد که لثه هایتان را به زیباترین شکل ممکن تغییر شکل دهید.

عمل کانتورینگ لثه چیست؟

یکی از انواع عمل جراحی زیبایی لثه، عمل کانتورینگ (esthetic crown lengthening) است که تحت عنوان لیفت لثه شناخته می شود. این عمل صرفا برای زیبایی لثه افرادی انجام داده می شود که لثه آن ها سالم است ولی از نظر ظاهری و اندازه لثه های خود رضایت ندارند. جراح یا متخصص لثه با کمک لیزر یا چاقوی جراحی، شکل لثه ها را به گونه ای تغییر می دهد تا دندان ها بلندتر به نظر برسند و خط لثه نیز یکدست و هماهنگ شود. خیلی از افراد کانتورینگ یا لیفت لثه را برای اصلاح طرح لبخند خود انجام می دهند و در نهایت نتیجه خوبی از این عمل دریافت می کنند.

عمل جراحی افزایش طول تاج دندان

خیلی از افرادی که دوست دارند روکش دندان یا لمینت انجام دهند اما طول و سطح دندان هایشان برای قرار گیری روکش کوتاه است و اندازه مناسبی ندارد، متخصص ترمیمی و زیبایی دندان، برای اینکه بتواند روکش دندان را به خوبی نصب کند، عملی مشابه کانتورینگ لثه را اجرا می کند، توسط لیزر و چاقوی جراحی مقداری از بافت لثه را برش می دهند تا طول تاج دندان افزایش یابد و سپس دندان ها را روکش و یا لمینت می کنند. انجام عمل افزایش طول تاج دندان به ماندگاری و دوام بهتر روکش دندان و ونیرهای دندانی کمک می کند.

عمل جراحی دندان نهفته و نیمه نهفته

برخی دندان ها که باید در دوره زمانی خاصی از لثه بیرون بیایند و رشد کنند، در برخی از افراد یا کاملا بیرون نیامده اند و یا هنوز کلا زیر لثه هستند. به این دندان ها، نهفته یا نیمه نهفته گفته می شود به عنوان مثال دندان عقل نمونه ای از دندان های انسان است که دربسیاری از افراد به صورت نهفته و نیمه نهفته در لثه باقی می ماند. عمل جراحی لثه دندان های نهفته یا نیمه نهفته به منظور بیرون کشیدن این دندان ها انجام می شود.

جراحی فلپ لثه

زمانی که جرم های دندان به زیر خط لثه نفوذ می کنند، ممکن است باعث فاصله گرفتن لثه از دندان شود. متخصصین جراحی لثه، برش های کوچکی را در لثه ایجاد می کنند و بخشی از بافت لثه را به عقب برمی گردانند سپس جرم ها و باکتری های را از دندان و زیر لثه پاک می کنند.

سپس در آخر لثه ها را توسط نخ بخیه های خاصی به صورت اصولی بخیه می زنند تا پس از بهبدی و ترمیم جای برش های جراحی، لثه ها کاملا محکم به دندان ها متصل بمانند. بعد از اتمام عمل دندان ها، لثه و جای بخیه ها تمیز می شوند.

عمل جراحی لثه

سخن آخر

rayadentalclinic با ارائه انواع خدمات دندانپزشکی مانند جراحی لثه، افزایش طول تاج زیبایی، خارج کردن دندان های نهفته و نیمه نهفته  و جرم گیری های بالا و زیر لثه ای و … یکی از بهترین دندان پزشکی ها به شمار می رود که با متخصصین خبره و با تجربه بالایی که دارد، آماده ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی دندان و لثه به شما عزیزان است.