Project Description

ارتودنسی دندان در تهران

ارتودنسی دندان در کلینیک دندانپزشکی رایا به صورت تخصصی ارائه می گردد، پیشرفت های ایجاد شده در خدمات ارتودنسی، درمان را آسانتر و درصد موفقیت درمانی را افزایش داده است. در نظر داشته باشید با بهره گیری خدمات ارتودنسی می توانید دندان های ردیف و یکدست را برای خود به ارمغان آورده و از لبخند زدن با چنین دندان هایی لذت ببرید.

یکی از تخصص های دندانپزشکی، ارتودنسی دندان است که متناسب با موقعیت و وضعیت های مختلف دندان، فشار فک و عملکرد مفصل فک سر و کار دارد. متخصصان ارتودنسی ناهماهنگی های دندان و فک را تشخیص داده و آن ها از طریق راه های مختلف ارتودنسی کنترل و درمان می کنند.

در خیلی از مواقع درمان های دندان از طریق ارتودنسی فقط از سن نه سالگی به بعد شروع می شود، اما معاینه اولیه و تشخیص ناهماهنگ بودن دندان ها می تواند از همان سنین کم انجام شود.

کلینیک دندانپزشکی رایا، خدمات ارتودنسی دندان را به شکل ویژه در شهر تهران ارائه می دهد. ارتودنسی توسط متخصصین با تجربه با هزینه مناسب از مزایای بهره گیری از خدمات کلینیک دندانپزشکی رایا است.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی از دو بخش لغوی ارتو به معنای صاف کردن و دنسی به معنای دندان تشکیل شده است. ارتودنسی علم و تخصصی بسیار وسیع است که خیلی از درمان های دندانی که در حیطه ارتودنسی انجام می شود، به بهترین شکل صورت می گیرد و بیمار حیرت زده می شود. ارتودنسی اولین شاخه تخصصی در علم دندانپزشکی است و در جهان نیز یک تخصص مهم بشمار می رود.

ارتودنسی شاخه ای مهم در دندانپزشکی است که در این روش درمانی با اصلاح قرارگیری نامناسب دندان ها در کنار یکدیگر، دندان های شیک و ردیف برای فرد فراهم می گردد. تجمع بیش از حد دندان ها در یک ناحیه، دندان های کج و نامرتب، مواردی هستند که بر زیبایی افراد تاثیر بدی گذاشته و مشکلاتی در هنگام غذا خوردن و صحبت کردن برای فرد ایجاد می کنند. در ارتودنسی با استفاده از فشار مداوم، دندان ها به موقعیت اصلی خود برگشته و دندان های ردیف برای فرد فراهم می شود. ارتودنسی کاربرد زیبایی و ترمیمی دارد.

قدمت و مقبولیت ارتودنسی نشان می دهد که از زمان های گذشته تا کنون، طرح لبخند، زیبایی و سطوح دندان ها، نظم و ترتیب آن ها و … همواره دغدغه انسان ها بوده است.

ارتودنسی دندان

خدمات ارتودنسی تخصصی

مزایای ارتودنسی دندان چیست؟

همانطور که گفته شد، درمان ارتودنسی تنها کاربرد زیبایی ندارد، بلکه با قرارگیری مناسب دندان ها در کنار یکدیگر از مشکلات بعدی نظیر افزایش خطر پوسیدگی دندان و التهاب لثه جلوگیری می گردد. ارتودنسی یک روش درمانی مناسب برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات دندانی، نظیر موارد  زیر می باشد:

  • کاهش فواصل بین دندانی، براحتی با ارتودنسی می توان فاصله بین دندان ها را کاهش داد و از این طریق به زیبایی دندان ها کمک نمود.
  • برخی از دندان های کج هستند، این دندان ها در هنگام غذا خوردن و صحبت کردن، برای فرد مشکل ایجاد می نمایند، با ارتودنسی می توان بسیاری از این موارد را برطرف نمود.
  • افزایش طول عمر دندان ها با از بین بردن مشکلات نامرتبی
  • از بین رفتن ناهنجاریهای اسکلتی فک
  • رفع بیرون زدگی دندان های جلویی بالا

با بهره گیری از خدمات مراکز معتبر در زمینه درمان ارتودنسی، می توانید به مزایا و اهداف این روش درمانی دست یابید.

اهمیت متخصص ارتودنسی

در دوره عمومی رشته دندانپزشکی، روش های ارتودنسی به دانشجویان آموزش داده نمی شود و تنها در حد مقدمات آن تدریس میشود لذا ارتودنسی، علمی بسیار تخصصی است که همین موضوع نشان می دهد باید حتما به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید نه دندانپزشکان عمومی!

شما می توانید از طریق چک کردن و مشاهده مهر و سربرگ پزشک، کلمه “متخصص ارتودنسی” را از دندانپزشک عمومی تشخیص دهید.

متخصص ارتودنسی کیست؟

در دوره عمومی رشته دندانپزشکی، روش های ارتودنسی به دانشجویان آموزش داده نمی شود و تنها در حد مقدمات آن تدریس میشود لذا ارتودنسی، علمی بسیار تخصصی است که همین موضوع نشان می دهد باید حتما به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید نه دندانپزشکان عمومی!

شما می توانید از طریق چک کردن و مشاهده مهر و سربرگ پزشک، کلمه “متخصص ارتودنسی” را از دندانپزشک عمومی تشخیص دهید.

متخصصین ارتودنسی بعد از طی نمودن دوره دندانپزشکی عمومی، به صورت تخصصی دوره های ارتودنسی را طی نموده و آموزش های لازم در این زمینه را می گذرانند. متخصص ارتودنسی باید بدون آسیب زدن به دندان ها، شرایط دندان های منظم و سالم را برای افراد مهیا سازد. برای رسیدن به هدف، متخصص ارتودنسی باید تمامی راهکارها متناسب با شرایط فرد را به بهترین شکل ممکن استفاده نماید.

ویژگی بهترین متخصص در زمینه ارتودنسی، توانایی او در استفاده از روش ها و تجهیزات نوین برای این روش درمانی است، به عنوان مثال تحول ایجاد شده در فناوری های دیجیتال امکان درمان به صورت ارتودنسی نامرئی را فراهم کرده است. البته روش های نوین باید با توجه به شرایط فرد استفاده گردند و هر کسی نمی تواند از این روش ها استفاده کند. متخصص با بررسی های کافی روش درمانی مناسب را برای فرد انتخاب می نماید.

انواع ارتودنسی

به طور کلی خدمات ارتودنسی تخصصی به دو نوع کلی ثابت و متحرک تقسیم می شوند. متخصص ارتودنسی با بررسی دندان ها و موقعیت فک و دندان یکی از این دو نوع را پیشنهاد می دهند.

  • ارتودنسی ثابت: ارتودنسی ثابت از براکت و سیم تشکیل می شود ( به همین دلیل به ارتودنسی، سیم کشی دندان نیز گفته می شود) . ارتودنسی ثابت اصلا توسط بیمار قابل گذاشتن و برداشتن نیست و کاملا ثابت و بدون حرکت می باشد. ارتودنسی ثابت معمولا برای افراد بالای 12 سال انجام می شود.

در اتودنسی ثابت، براکت ها توسط چسب های مخصوصی (کامپوزیت) به دندان ها چسبانده می شود. یکی از ویژگی های مثبت ارتودنسی دندان ثابت که امروزه دچار تغییراتی شده است این است که سایز براکت ها بسیار کوچک تر شده و از فواصل دور قابل مشاهده نمی باشد.

  • ارتودنسی متحرک: ارتودنسی متحرک بر خلاف انواع ثابت ارتودنسی، قابل جا به جایی است و برای طولانی مدت به دندان ها متصل نمی شوند. ارتودنسی های متحرک در انواع مختلفی وجود دارند که می توانند توسط بیمار جایگذاری و برداشته شوند. مانند پلاک های متحرک که برای درمان مشکلات فکی به کار می رود، ارتودنسی های خارج دهانی و ….

بهترین سن برای ارتودنسی دندان

به طور کلی درمان و بهبود وضعیت دندان ها از طریق ارتودنسی، محدوده سنی خاصی ندارد ولی معمولا اولین سنین برای مراجعه کودکان به متخصصین ارتودنسی، 6 یا 7 سالگی و زمانی که اولین دندان های دائمی روییده باشند، است. بهترین سن برای درمان ارتودنسی، حوالی دوازده سالگی است و نکته جالب درمان فک و دندان از طریق ارتودنسی این است که تا سنین میانسالی هم امکان پذیر است.

بهترین سن درمان ناهنجاری های فک بالا، قبل از 10 سالگی است و بهترین سن برای درمان ناهنجاری های فک پایین حوالی سنین بلوغ کودک است اما به طور کلی بهترین سن برای خدمات اتودنسی تخصصی، حوالی سن 12 سالگی است که دندان های شیری ریزش کرده اند و تمامی دندان های دائمی (بجز دندان های عقل) درآمده اند. اما شما می توانید در هر سنی خود یا فرزندانتان را برای بررسی دندان ها به متخصص ارتودنسی مراجعه کرده و درمان صحیح و مناسب سن خود را دریافت کنید.

سن مناسب ارتودنسی

بهترین سن برای ارتودنسی

ارتودنسی دندان در کودکان

ظاهر و سلامت لبخند کودکان، نیاز به درمان هایی نظیر ارتودنسی دندان را ایجاد کرده است. هدف از درمان ارتودنسی در کودکان فراهم کردن شرایط دندان های زیبا و سالم برای آن ها است. ارتودنسی در کودکان با دقت بیشتری باید صورت گیرد، زیرا این گروه سنی، دارای سیستم دهان و دندان در حال رشد بوده و قرارگیری فک ها و دندان ها به درستی در یک راستا از اهمیت بالاتری برخوردار است.

ارتودنسی در کودکان با هدف رفع نقص های دندانی و فراهم کردن لبخند جذاب است. کودکان برای ارتودنسی و بررسی های دندانی باید در دوره های زمانی مشخص به متخصص مراجعه نموده و تمامی مشکلات احتمالی دندان و فک آن ها به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گیرند. مراجعه در سنین کمتر به متخصص ارتودنسی، مفید تر است زیرا دندان های کودک خردسال در حال رشد بوده و این امر به ارتودنتیست ها اجازه می دهد تا رشد صورت و استخوان های فک را هدایت کنند تا هر گونه مشکلی را در اولین مرحله ممکن برطرف نمایند.

با درمان ارتودنسی در کودکان می توان در زمان کوتاه تر با هزینه کمتر به نتایج درمانی مناسب دست یافت، همچنین ارتودنسی در کودکان درد کمتری دارد، زیرا حرکت و شکل گیری دندان های در حال رشد کودکان را بهتر می توان هدایت نمود.‌ نکته مهم برای درمان ارتودنسی در کودکان، کاهش اضطراب ها و نگرانی در این گروه سنی است، بنابراین درمان کودکان در محیط های مناسب و آرامش بخش از اهمیت بالاتری برخوردار است.  بسیاری از مشکلات دندانی ارثی هستند، یا برخی از این مشکلات به دلیل عادت های بد دندانی ایجاد می گردد، به عنوان مثال از دست دادن زودهنگام یا دیررس دندان های شیری، تصادفات و تغذیه نامناسب می تواند بر روی دندان ها تاثیر داشته باشند. عدم درمان مناسب کودکان با مشکلات دندانی و نیاز به ارتودنسی منجر به مواردی همچون موارد زیر می گردد:

  • مشکل در صحبت کردن
  • مشکلات تنفسی
  • مشکلات جویدن و بلعیدن

اگر قصد درمان ارتودنسی برای کودکان را دارید، از مراکز دندانپزشکی که به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات برای کودکان می نمایند، بهره گیرید. قطعا درمان توسط متخصصین این گروه سنی و بهره گیری از درمان در محیط های متناسب با کودکان، می تواند نتایج درمانی بهتری را برای کودکان فراهم آورد.

ارتودنسی در افراد سیگاری

استعمال سیگار تمام زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد. از جمله این تاثیرات می توان به بیماری های لثه و پوسیدگی دندان ها اشاره کرد. رعایت بهداشت دهان و دندان در طی درمان ارتودنسی بسیار مهم است، به بیماران توصیه می شود که بعد از ترک سیگار برای انجام ارتودنسی اقدام نمایند.

سیگار خونرسانی به بافت ها را کاهش می دهد و سرعت حرکت دندان در وضعیت مناسب خود، در زمان درمان ارتودنسی، برای افراد سیگاری کاهش می یابد اما با همه این موارد، ارتدونسی برای افرادی که سیگار می کشند، ممنوع نمی باشد.

سوالات متداول خدمات ارتودنسی تخصصی

مدت زمان درمان فک و دندان توسط ارتودنسی چقدر است؟ برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که میانگین درمان ارتودنسی 2 سال است اما امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنیک های جدید ارتودنسی، زمان درمان به 6 ماه هم کاهش یافته است. اما باید به این موضوع توجه داشت که مشکلات دندانی بعضی از بیماران پیچیده تر از سایر افراد است و برای درمان کامل به چندین سال زمان نیاز دارند؛ به عنوان مثال بیمارانی که دندان های آن ها در فک نهفته است و متخصصین ارتودنسی آن ها را به فک هدایت می کنند.

ارتودنسی با کشیدن دندان بهتر است یا بدون کشیدن؟ گاهش مشکلات دهانی و دندانی بیمار بسیار کم بوده و دندانپزشک می تواند بدون کشیدن دندان، از طریق ارتودنسی آن ها را مرتب کند. گاهی بیماران تصور می کنند که در همه حالات انجام ارتودنسی بدون کشیدن دندان بهتر است، اما در واقعیت متخصص ارتودنسی براساس نوع مشکلات دندانی و ظاهر صورت هر فرد درمان درست تر را توصیه می کنند. هردو درمان (ارتودنسی با کشیدن یا نکشیدن دندان) کاربردهای مخصوص خود را دارد.

قیمت ارتودنسی دندان چقدر است؟ هزینه درمان ارتودنسی برای هر بیمار رنج قیمت متفاوتی دارد که طبق پیچیدگی مشکلات دندان بیماران و نوع ارتودنسی که قرار است استفاده شود، مشخص می شود. درمان ارتودنسی برای کودکانی که در سنین پایین هستند.و معمولا با پلاک متحرک انجام می شود نسبت به سایر ارتودنسی هزینه کمتری دارد. در کل تعرفه درمان بعد از ویزیت متخصص ارتودنسی تعیین می شود.

آیا ارتودنسی دندان دردناک است؟ احتمالا برای چند روز پس از گرفتن ارتودنسی خود، درد را در ناحیه دندان ها داشته باشید. این درد ها به مرور از بین رفته و جای نگرانی ندارد. برخی از افراد هم نسبت به براکت های دندانی حساس می شوند، به مرور زمان این حساسیت ها از بین رفته و به آن عادت می کنند. برای از بین رفتن دردهای احتمالی در ابتدای استفاده از سیستم ارتودنسی، مصرف مسکن های دندانی توصیه می گردد. اما به طور کلی، بریس های شما نباید درد داشته باشند.

انواع ارتودنسی دندان

خدمات ارتودنسی

سخن آخر

درمان ارتودنسی یکی از بهترین روش های درمانی خصوصا برای فراهم کردن زیبایی دندان ها می باشد، بسیاری از نواقص دندانی نظیر شلوغی بیش از حد دندان ها، فواصل دندانی و … با این روش درمانی برطرف می گردد. ارتودنسی دندان یکی از راه های مطمئن برای بهبود وضعیت دندان ها و طرح لبخند شماست. خدمات ارتودنسی تخصصی را می توانید در rayadentalclinic انجام دهید و برای برقراری ارتباط با ما از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.