کاهش مدت زمان درمان ارتودنسی

ارتودنسی یک راه مطمئن و تضمینی برای از بین بردن ایرادات دندانی مانند رشد دندان ها در موقعیت اشتباه و متمایل به دندان های دیگر، کجی یا سایر مشکلات دندان به شمار می رود. اما علاوه بر این که ارتودنسی یک مسیر عالی برای بهتر به نظر رسیدن دندان ها می باشد، ممکن است به دلیل ظاهز فلزی یا وجد سیم ها و براکت ها در دندان موجب کاهش اعتماد به نفس افراد به ویژه در جوانان شود. به همین علت در این مقاله به توضیح راه های کاهش مدت زمان درمان ارتودنسی پرداخته ایم که بتوانید با ساده ترین راه حل ها مدت زمان درمان دندان هایتان را به حداقل برسانید و زودتر از زمان تعیین شده از طرح لبخند خود لذت ببرید.

راه های کاهش مدت زمان درمان ارتودنسی

کاهش مدت زمان درمان ارتودنسی

اهمیت دادن به ویزیت های دندانپزشکی بعد از ارتودنسی

یک راه مطمئن برای ماندن در مسیر درمان ارتودنسی صحیح این است که ویزیت های برنامه ریزی شده خود را حفظ کنید و در تاریخ های تعیین شده به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.از آنجایی که طرح ارتودنسی شما منحصراً برای خود شما طراحی شده است و با سایر بیماران متفاوت است نمی توانید تنها به روند درمان اطرافیانتان تکیه کنید و جلسات دندانپزشکی خود را شرکت نکنید.

هر جلسه برای کمک به شما در جهت دستیابی به اهداف خود با محافظه کارترین روشها در کوتاه ترین زمان ممکن تعیین شده است. در طول ویزیت های ارتودنسی، دندانپزشکان پیشرفت های شما را ارزیابی می کنند و هرگونه اصلاح طرح ارتودنسی که لازم باشد را انجام می دهند تا بهترین نتیجه را از درمان ارتودنسی بدست آورید. در نهایت ارتودنتیست به شما اطلاع می دهد که در هفته های آینده چه انتظاری از تغییر دندان هایتان دارد.

در حالی که تحت درمان بریس هستید، بسیار مهم است که درمورد نحوه تمیزکاری ارتودنسی خود و معاینات دندان هایتان در مطب دندانپزشکی نیز شرکت کنید. سیم های ارتودنسی، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را برای بیمار مشکل می کند بنابراین از دندانپزشک خود درمورد این که چند بار باید از مسواک و شستشوی دهان استفاده کنید را بپرسید..

سازگاری با ارتودنسی و براکت

یکی دیگر از راه های کاهش مدت زمان درمان ارتودنسی، سازگاری با وضعیت جدید و وجود سیم ها در دهان است. موفقیت کلی درمان ارتودنسی شما تا حد زیادی به رعایت بهداشت و مراقبت از آن بستگی دارد. در طول مدتی که از بریس استفاده می کنید، مهم است که تمام دستورالعمل های توصیه شده را رعایت کنید. به عنوان مثال، اگر از بریس های فلزی سنتی استفاده می کنید، مهم است که از رژیم غذایی صحیحی پیروی کنید و از خوردن غذاهای خیلی سفت، ترد یا چسبناک اجتناب کنید زیرا ممکن است براکت ها بکشنند یا به سیم ها آسیب برسد.

درمان دندان با ارتودنسی

راه های کاهش زمان ارتودنسی

رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان

بریس ها در برخی مواقع دندان های شما را بیشتر مستعد پوسیدگی دندان و بیماری لثه می کند. ایجاد یک روال بهداشتی دندان و لثه در خانه برای حفظ سلامت دندان ها و لثه ها در بین جلسات مراجعه به کلینیک بسیار مهم است.

تمیز نگه داشتن دندان ها در هنگام استفاده از بریس از اولویت های اصلی شما برای کوتاه تر کردن مدت زمان درمان ارتودنسی است. بسیار مهم است که روزانه، به ویژه بعد از غذا خوردن؛ مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. اگرچه دندانپزشکان به طور مرتب شما را برای بازدید و بررسی وضعیت دندان ها در مطب ملاقات می کنند، اما ضروری است که هر شش ماه یکبار برای بررسی نظافت ارتودنسی و معاینات منظم به کلینیک دندانپزشک مراجعه کنید.

این ویزیت های دندانپزشکی برای از بین بردن تجمع باکتری ها روی دندان و نظارت بر سلامت لثه یا درمان های ترمیمی که ممکن است برای سلامت دندان هایتان لازم باشد، ضروری است.

ارتودنسی به دلیل پوشاندن سطح دندان ها، مسواک زدن و نخ دندان را دشوارتر می کند. به همین دلیل نحوه صحیح مسواک زدن بسیار مهم است. از دندانپزشک خود بخواهید توصیه هایی در مورد مراقبت مناسب از ارتودنسی در خانه را به شما ارائه دهد.

مشورت با ارتودنتیست

مهمتر از همه ، اگر علاقمند به سرعت بخشیدن به درمان ارتودنسی و همچنین به دنبال راه های کاهش مدت زمان درمان ارتودنسی هستید، با پزشک خود مشورت کنید. او می تواند توصیه های خاصی را در جهت کاهش زمان درمان به شما ارائه دهد که به شما کمک می کند تا در بهترین و کوتاه ترین برنامه زمانی به لبخند دلخواه خود برسید. هر بیمار نیازهای منحصر به فردی دارد که ممکن است دستورالعمل های وی با فرد دیگر متفاوت باشد، بنابراین هر برنامه درمانی برای فرد به طور شخصی ارائه می شود..

استفاده از لوازم و قطعات اصافی در ارتودنسی

در حالی که تحت درمان ارتودنسی هستید، پزشکان ما ممکن است به شما توصیه کنند که از وسایلی مانند نوارهای لاستیکی استفاده کنید. به کار بردن این قطعات اضافی، اغلب برای انجام حرکات خاص و مراقبت های ویژه در برنامه درمانی شما بسیار مهم است. اگر از انجام دستورالعمل های مربوط به آنها پیروی می کنید، می توانید زمان بندی تعیین شده اولیه برای درمان دندان هایتان را تغییر دهید و زودتر از آنچه فکرش را بکنید، درمان خود را به پایان برسانید.

اجتناب از کارهایی که به ارتودنسی آسیب می زنند

هنگام پوشیدن براکت های فلزی یا سرامیکی، غذاها و نوشیدنی های خاصی وجود دارد که باید در طول درمان از مصرف آنها اجتناب کنید. غذاهایی مانند آب نبات چسبناک، آدامس های قندی و ذرت بوداده به ارتودنسی و براکت ها آسیب می زنند. غذاهای سفت مانند سیب و هویج را باید به قطعات کوچک خرد کرده و آن ها را با دندان های عقبی بجوید.

همه این غذاها می توانند به بریس شما آسیب برسانند و در نتیجه باید ترمیم شوند که می تواند طول زمان درمان ارتودنسی شما را افزایش دهد. همچنین مهم است که از عادات عصبی مانند جویدن یخ یا ناخن در حین درمان اجتناب کنید تا آسیبی به بریس وارد نشود.

بررسی وضعیت ارتودنسی دندان

بررسی وضعیت دندان و ارتودنسی

سخن آخر

در این مقاله به توضیح راه های کاهش مدت زمان درمان ارتودنسی پرداختیم که اگر دستورالعمل ها و توضیحات داده شده را به خوبی و کامل رعایت کنید می توانید در کوتاه ترین مدت از طرح لبخند خود لذت ببرید و زمان درمان را به کوتاه ترین مدت ممکن برسانید.