هزینه هر واحد کامپوزیت دندان

روکش دندان یک لایه بسیار نازک از پرسلن یا سرامیک به رنگ طبیعی دندان است که روی سطوح آسیب دیده و ترک برداشته دندان های شما قرار گرفته و مشکلات دندان از جمله مینای دندان تخریب شده، تراز یا فواصل ناهموار دندان، تغییر رنگ دندان و یا ترک و شکستگی را برطرف می کند. قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت با توجه به عملکرد و نتیجه کاری که بیمار به دنبال آن است در کلینیک های مختلف دندانپزشکی و به دلیل عوامل متعددی که در هزینه نهایی ونیر کامپوزیت تاثیرگذار هستند، متفاوت می باشد.

روکش ها در دسته خدمات زیبایی دندان قرار می گیرند زیرا به داشتن طرح لبخند زیباتر با دندان های سفید و مرتب کمک می کنند.  اما ونیر کامپوزیت ها دارای ویژگی های محافظتی نیز هستند و ممکن است دیگر نیازی به درمان های طولانی مدت برای رفع ایرادات دندانی نباشد. از دیگر مزایای ونیر کامپوزیت نیز می توان به دوام و ماندگاری بالا، زیباتر شدن لبخند، افزایش اعتماد به نفس، و …. اشاره کرد.

ترمیم دندان با کامپوزیت ونیر

هزینه هر واحد کامپوزیت دندان

کاربرد ونیر کامپوزیت در اصلاح دندان

صرف نظر از اینکه چه چیزی باعث از بین رفتن و خراب شدن دندان ها می شود و یا جدا از متفاوت بودن قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت در کلینیک های دندانپزشکی، روکش های دندانی می توانند همه یا بیشتر مشکلات دندان ها را حل کنند، از جمله این موارد عبارت اند از:

  • مینای دندان فرسوده:

مینای دندان ممکن است به مرور زمان ساییده و یا کدر شود (به دلیل مصرف زیاد نوشابه، چای یا قهوه، سیگار کشیدن و استفاده از برخی داروها)، یا در نتیجه یک زمینه ژنتیکی دندان ها آسیب پذیر و خراب می شوند. روکش ها برای اصلاح مینای دندان هایی که فرسوده و آسیب دیده اند، مناسب هستند.

  • سایش دندان:

با افزایش سن، دندان های ما به طور طبیعی شروع به ساییدگی و خرد شدن، می کنند. دندانهای افراد مسن به نسبت جوانان بیشتر دارای ترک، شکستگی و یا ناهنجاری های ظاهری هستند. ونیر کامپوزیت ها می توانند ظاهر طبیعی دندان ها را بازیابی و ترمیم کنند.

  • ژنتیک:

برخی از افراد با فاصله غیر طبیعی بین دندان های خود متولد می شوند که این فواصل ممکن است با افزایش سن افزایش می یابد. ونیر کامپوزیت گزینه بسیار مناسب برای پر کردن این فواصل دندانی می باشد که می تواند به سادگی دندان ها را ترمیم و یکدست کند.

  • دندانهای ناهموار:

دندانهای ناهموار می توانند در اثر ساییدن دندانها و یا دندان قروچه ایجاد شوند. این موضوع می تواند علاوه بر مشکلات زیبایی ظاهری منجر به مشکلات جویدن و بلعیدن نیز بشود. اگر از نظر هزینه روکش و کامپوزیت دندان نگرانی دارید، بهتر است بدانید قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت متناسب با نیازهای دندانی شما و میزان بودجه ای که دارید؛ متغیر می باشد.

  • تغییر رنگ:

تغییر رنگ دندان ها یکی از مواردی است که نیاز به اصلاح و تغییر رنگ دارد و زمانی که جرم به طور عمیق در دندان نفوذ کرده باشد، این کار به آسانی انجام نمی شود. کامپوزیت دندان می تواند یک راه حل سریع و دائمی برای سفید کردن دندان ها باشد.

ترمیم دندان ها با کامپوزیت

ترمیم دندان با ونیر کامپوزیت

قیمت نهایی کامپوزیت و روکش دندان

انواع مختلف روکش و کامپوزیت دندان وجود دارد که تمامی آنها هزینه های متفاوتی دارند. ما اغلب در مورد قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت به مردم می گوییم که کامپوزیت ها بر هر میزان قیمتی که بخواهید موجود هستند و در حد منطق و بودجه شما ساخته می شوند.

انتخاب نوع کامپوزیت کاملاً با شماست و دندانپزشکان زیبایی متخصص ما شما را در فرایند انتخاب مناسب ترین کامپوزیت دندان بر اساس نیازهای دندانی شما، بهترین راهنمایی را می کنند.

عوامل مهمی که در هزینه روکش دندان تاثیرگذار هستند

کامپوزیت ونیر یکی از سریع ترین راه ها برای اصلاح طرح لبخند شما و زیباتر کردن آن بدون نیاز به کشیدن یا تراشیدن دندان ها است. ساخت روکش دندان دقیقا متناسب با نوع دندان های شما و رنگ طبیعی دندان های دیگر انجام می شود که بر روی دندان ها به صورت لایه لایه و توسط اشعه مخصوصی محکم و تثبیت می شود.

از آنجایی که ایرادات دندانی هیچ کدام از افراد مشابه یکدیگر نمی باشد و نیازهای شخصی هرکسی با دیگری متفاوت است برخی عوامل در هزینه نهایی و قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت تاثیر گذار هستند:

  1. مواد به کار برده شده

مواد دندانپزشکی که برای ساخت کامپوزیت دندان به کار می روند، از نظر کیفیت و قیمت متفاوت هستند. کلینیک شبانه روزی رایا با استفاده از بهترین مواد، کامپوزیت های بادوام و محکمی را در لابراتور درست می کنند که با روش شخصی سازی آن ها را با مواد واقعی ترکیب کرده تا شفافیت و رنگی مشابه با دندان های طبیعی را ایجاد کنند.

  1. تعداد روکش

علاوه بر مواد مورد استفاده در ساخت کامپوزیت، هزینه نهایی نصب کامپوزیت ها به تعداد روکش هایی دارد که تصمیم دارید انجام دهید نیز بستگی دارد. تطبیق دقیق روکش دندان با دندانهای اطراف و مجاور دشوارتر از زمانی است که بخواهید چندین دندان را روکش کنید، بنابراین هزینه درمان یک روکش می تواند بسیار بیشتر از قیمت چند دندان باشد.

  1. نیازهای دندانی قبل از روکش

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت کامپوزیت دندان تعداد دندان هایی است که قصد کامپوزیت آن ها را دارید، به این صورت که بسته به تعداد دندانهایی که می خواهید اصلاح و درمان کنید، ممکن است دندانپزشک شما بتواند این عمل را در یک جلسه انجام دهد یا به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشد.

لازم به ذکر است که علاوه بر هزینه های مختلف برای هر نوع روکش و قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت، مقدار کاری که قبل از نصب کامپوزیت بر روی دندان های شما انجام می شود نیز در هزینه نهایی تاثیر گذار است. اما قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت به تنهایی کمتر از هزینه یک مجموعه درمانی کامل بر روی دندان ها می باشد.

  1. تخصص دندانپزشک

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت، تخصص و تجربه دندانپزشک در امور مختلف به ویژه کامپوزیت و روکش دندان است. زیرا عمل های مربوط به دندان بسیار حیاتی و نیازمند تجربه و اطلاعات زیاد پزشکی است که به همین خاطر نمی توانید دندان های خود را به دست هر دندانپزشکی بسپارید.

قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت

کامپوزیت و روکش دندان

سخن آخر

کلینیک های دندانپزشکی متعددی در نقاط مختلف کشور وجود دارند که خدمات دندانپزشکی را به بیماران ارائه می دهند اما هزینه تمامی خدمات در کلینیک ها یکسان نمی باشد، به همین ترتیب قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت متناسب با تخصص دندانپزشک، تجربه و موادی که در ساخت کامپوزیت دندان استفاده می کنند متفاوت خواهد بود.