سفید شدن دندان چیست؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی، تکنیک ها و روش های متععدی برای سفید کردن دندان ها روی کار آمده اند، بلیچینگ دندان یکی از روش های آسان و ساده برای سفیدتر شدن دندان است که نتایج منحصر بفرد و رضایت بخشی به همراه خواهد داشت. اما ممکن است سوالاتی که در خصوص بلیچینگ دندان برایتان پیش بیاید به عنوان مثال انواع سفید کننده دندان و تفاوت آن ها با یکدیگر چیست؟ قیمت بلیچینگ دندان چقدر است؟ آسان ترین راه برای سفید کردن دندان ها چیست؟ و بهترین مکان و کلینیک برای سفید کردن دندان ها کجاست؟ چه دستورالعمل هایی باید قبل از سفید شدن دندان انجام شود؟

سفید شدن دندان ها یک عمل بدون درد و جراحی است که علاوه بر از بین بردن رنگدانه های ناشی از عوامل مختلف محیطی، دندان ها را به رنگ طبیعی خود برمی گردانند. سفید کردن دندان ها در کلینیک های دندانپزشکی یا یک مراکز تخصصی زیبایی دندان انجام می شود و بسته به تکنیک های مختلف و وضعیت دندان ها معمولاً مراحل بلیچینگ دندان ها در یک یا چند جلسه متوالی انجام می شوند.

 

انواع بلیچینگ دندان

سفید کردن دندان

دلایل تغییر رنگ دندان ها

قبل از آشنایی با روش های سفید کردن دندان ها، لازم است ابتدا دلایل زرد شدن دندان ها را بدانید. عوامل زیادی در رنگدانه سازی و زردی دندان ها نقش دارند، مهمترین آنها خوردن برخی غذاها، استعمال دخانیات، مصرف بیش از حد کافئین و نوشیدنی هایی مثل قهوه و سایر عواملی است که منجر به ایجاد لکه های زرد در اطراف و سطح مینای دندان می شود.

این لایه که باعث زرد شدن دندان می شود با مسواک زدن و خمیردندان از بین می رود. دندانپزشک برای از بین رفتن کامل رنگدانه ها از مینای دندان، از طریق روش های شیمیایی دندان یا تلیزر و … مواد روی سطح دندان را از بین می برد.

چندین فاکتور مختلف وجود دارد که می تواند روی سفیدی دندان تأثیر بگذارد و رنگ دندان ها را در طولانی مدت تغییر دهد، از جمله این موارد عبارت اند از:

  • مصرف نوشیدنی هایی که باعث لک شدن دندان می شوند مانند چای و قهوه
  • عدم مراقبت مناسب از دندان، که منجر به تشکیل تارتار، پلاک و سایر رسوبات و مواد غذایی برسطح دندان می شود
  • برخی از بیماری ها که میناب دندان را تحت تأثیر قرار می دهند
  • مصرف دخانیات و سیگار کشیدن
  • نازک شدن مینای دندان به دلیل افزایش سن
  • مصرف آنتی بیوتیک
  • استفاده بیش از حد از خمیر دندانهای حاوی فلوراید.
  • علل ژنتیکی
  • خوردن غذای ناسالم
  • خشکی دهان و بزاق ناکافی
  • نفس کشیدن از راه بینی هم می تواند منجر به نرسیدن اکسیژن به سطح دندان ها و تغییر رنگ مینای دندان شود.
دلایل تغییر رنگ دندان

علت زرد شدن دندان

قیمت بلیچینگ دندان

کلینیک ها و مراکز دندانپزشکی با ارائه پیشنهادات و خدمات پزشکی با کیفیت های متفاوت، قیمت بلیچینگ دندان خود را تعیین می کنند. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که قیمت های کلینیک های دندانپزشکی مختلف بسته به نوع خدمات و تخصص دندانپزشکان و عوامل متعدد دیگر، تعیین می شود.

به عنوان مثال نوع تکنیک و روشی که برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود، تعداد جلساتی که بیمار برای تکمیل روند بلیچینگ دندان باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کند، مدرک تحصیلی و تجربه دندانپزشک، موقعیت جغرافیای کلینیک و … برخی از عوامل تعیین کننده تعرفه خدمات بلیچینگ دندان هستند.

بنابراین کاهش هزینه های خدمات دندانپزشکی در یک کلینیک به معنای سطح پایین خدمات پزشکی ارائه شده نمی باشد، به طور کلی هر کلینیک یک روش بخصوصی را برای بلیچینگ دندان در نظر می گیرد. کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی رایا دارای تعداد زیادی از پزشکان ماهر با تجربه و بالاترین مدارک تحصیلی می باشد که خدمات بلیچینگ دندان را در بهترین کیفیت و با قیمتی مناسب به شما ارائه می دهند.

انواع روش بلیچینگ دندان در کلینیک

زیبایی طرح لبخند و سفیدی دندان ها یکی از مهمترین جنبه های زیبایی هر فردی است که تاثیر مستقیم با اعتماد به نفس او دارد. بلیچینگ دندان یکی از سریع ترین و کم خطرترین راه ها برای سفید کردن دندان های لک دیده است و به دلیل هزینه خوب آن، و عدم نیاز به عمل های جراحی و بدون آسیب رساندن به دندان و قابلیت تکرارپذیری که دارد، بین مردم محبوب شده است.

دو روش معمول برای بلیچینگ دندان در کلینیک های دندانپزشکی وجود دارد که عبارت اند از:

  1. سفید کردن دندانها با مواد شیمیایی: یکی از ارزانترین روشهای سفید کردن دندانها استفاده از ماده شیمیایی (کاربامید پراکسید) است که به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی دندانها زده می شود. ممکن است فرد نیاز به انجام بیش از یک جلسه درمان داشته باشد تا به نتایج رضایت بخشی برسد.
  2. سفیدی دندان با لیزر: سفید شدن دندان در کلینیک توسط اشعه نور شدید انجام می شود و به همین دلیل به آن سفید شدن دندان با لیزر گفته می شود. این روش به صورت است که با توزیع ماده سفید کننده روی سطح دندان شروع می شود و سپس بر روی آن مواد نور لیزر تابانده می شود که در نتیجه باعث فعال شدن ذرات ماده سفید کننده می شود که منجر به سفیدی دندان ها می شود. نور لیزر روند سفید شدن دندان را تسریع می کند و برای از بین بردن رسوبات و روشن شدن دندان ها. کاربرد بسیار زیادی دارد. این نور کاملا بدون آسیب است و تمام لکه های دندان را از بین می برد.
  3. سفید کردن دندان در خانه: در این روش شما می توانید با سادگی با استفاده از خمیر دندان های مخصوص سفید کردن دندان، به مدت چند ماه از سفیدی و درخشان تر شدن دندان های خود لذت ببرید.
هزینه بلیچینگ دندان

انواع روش بلیچینگ دندان

سخن آخر

سفید کردن دندان ها یکی از خدمات دندانپزشکی محبوب بین مردم است که معمولا از آن در مراکز خدمات زیبایی و دندانپزشکی استقبال می شود. کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی رایا با بهترین تیم تخصصی و با سوابق کاری بالا، تمامی خدمات دندانپزشکی تخصصی و فوق تخصصی دهان، دندان و لثه را به شما عزیزان ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی زیر با ما تماس حاصل بفرمایید.