عوارض داروی بیهوشی در دوران شیردهی

برخی از محققان در رابطه با عوارض داروی بیهوشی در دوران شیردهی می گویند که استفاده از داروی بیهوشی در دوران شیردهی، شیر مادر را کاهش می دهد که در ادامه به توضیحات کامل تر محققین در باره تاثیرات بی حسی و بیهوشی می پردازیم. در طول مراحل زایمان، مادران ممکن است در هفته اول در شیر دادن به نوزاد خود با مشکل مواجه شوند و نتوانند به طور کامل و برای بلند مدت به کودکان خود شیر دهند.

یکی از متخصصین بیهوشی عمومی، می گوید: مکانیسم بیهوشی عمومی عبارت است از دادن داروهایی که ذهن را از دریافت هر پیامی از اعصاب باز می دارد و هیچ پیامی به ماهیچه ها نمی دهد و پس از آن فرد در حالتی از، از دست دادن کامل هوشیاری خود قرار می گیرد.

همانطور که می دانید بیهوشی، در ناحیه اپیدورال، یکی از راه های تسکین درد زایمان است، به خصوص در مواقعی که نیاز به تکمیل زایمان از طریق سزارین باشد. داروی بیهوشی مانند هر درمان پزشکی، مزایا و معایبی دارد. بنابراین لازم است قبل از استفاده از آنها برای تسهیل درد زایمان و زایمان، این جنبه ها را درک کنید.

درمان در بیهوشی

عوارض داروی بیهوشی در دوران بارداری

کاهش تولید شیر بعد از داروی بیهوشی

این محقق نشان داده است که اگرچه 93 درصد از مادران در هفته اول پس از تولد توانستند شیردهی به نوزاد خود را از سینه شروع کنند، اما قرار گرفتن آن ها در معرض داروهای بیهوشی تا حد زیادی باعث ایجاد مشکلاتی در شروع شیردهی در روزهای اول و ناکافی بودن شیر سینه های مادر می شود.                        .

این محقق همچنین خاطرنشان کرد که بیهوشی اپیدورال در مقایسه با زنانی که بدون استفاده از این نوع بیهوشی برای زایمان اقدام می کنند، احتمال اینکه عوارض داروی بیهوشی در دوران شیردهی به خصوص در شش ماهه اول بیشتر می باشد.

به طور خاص، نتایج نشان داد که 72 درصد از مادرانی که بدون بی‌حسی اپیدورال زایمان کرده‌اند، در واقع تا سن 6 ماهگی به فرزندان خود شیر می‌دهند، در حالی که 53 درصد از مادرانی که تحت بی‌حسی کمری قرار گرفته‌اند، پس از شش ماهگی می‌توانند به نوزادشان شیر بدهند.

محققان در نتایج خود گفتند که این نتایج علاوه بر مجموعه دیگری از مطالعات و تحقیقات است که استفاده از فنتانیل در اجزای داروهای بیهوشی در هنگام بی حسی های کمری و کمبود شیر مادر برای نوزادان شیرده را مرتبط می کند.

اهمیت داروی بیهوشی در دندانپزشکی

بیهوشی در دندانپزشکی تقریباً 10 تا 30 درصد افراد را که از نگرانی های زیادی در مورد اقدامات دندانپزشکی رنج می برند و این ترس ها می تواند آنها را مجبور کند که مراجعه خود به پزشک را به تعویق بیندازند و آنها را مجبور به نادیده گرفتن مشکل کند که منجر به تشدید آن می شود، اما امروزه گزینه های زیاد و متفاوتی برای بی حسی دندان و بهبود بخشیدن روند درمان وجود دارد که دندانپزشکان همچنین می توانند از یک یا چند دارو برای دستیابی به نتیجه بهتر در تسکین درد استفاده کنند.

برای انجام یک عمل دندانپزشکی موفق و ایمن می توان بدون نگرانی از بی حس کننده های دندانی استفاده کرد و نوع بی حسی دندانی مورد استفاده بستگی به سن فرد، وضعیت سلامتی، مدت زمان عمل و اینکه آیا فرد در گذشته دچار مشکل شده است یا خیر انجام داد. واکنش های منفی به بی حسی دندان یا تاثیر کوتاهی دارند و یا در مرور زمان به طور کامل برطرف می شوند.

اهمیت داروی بیهوشی در دوران بارداری

داروی بیهوشی یا بی حسی در زایمان

اهمیت داروی بی حسی در مراحل درمان

در گذشته، به پزشکان، پرستاران و ماماها اغلب گفته می شد که پس از دریافت داروی بیهوشی، شیر مادر را به مدت 24 ساعت دور بریزید. زیرا آنها معتقدند که باید از انتقال بیهوشی و دارو به شیرخوار از طریق شیر مادر خودداری شود و اگرچه این توصیه نشان دهنده میزان نگرانی و ترس پزشکان برای سلامت کودک است، اما ممکن است غیر ضروری نیز باشد..

بسته به نوع دارویی که مادر دریافت کرده است، می تواند پس از زایمان بدون نگرانی به فرزندش شیر دهد. برای بررسی تأثیر بی حسی بر شیردهی، نتایج این مطالعه نشان داد که حتی اگر یک مادر شیرده تحت درمان دندانی با بی حسی موضعی قرار گیرد، او می تواند با خیال راحت و بدون نگرانی به شیردهی ادامه دهد.

به نظر می رسد که ذرات ترکیبات سازنده بی حس کننده دندان، اندازه بزرگی دارند و دارای خواصی هستند که عبور از مجاری تولید شیر مادر را با مشکل مواجه می کنند و این بدان معناست که بی حسی دندان بر روی نوزادان شیرده تاثیری نمی گذارد و بی خطر تلقی می شود.

عوارض جانبی داروی بیهوشی بعد از درمان

برای جلوگیری از هر گونه خطر یا مشکلی در آینده، بی حسی موضعی موثر است و استفاده از آن در طی عمل های کوچک بسیار بیشتر از بی حسی تمام بدن است و بیمار ممکن است هنگام دریافت بی حسی احساس کند که احساس سوزن سوزن شدن و درد دارد. هنگامی که اثر آن از بین می رود، ممکن است مقداری کبودی در نواحی مختلف ایجاد شود که معمولاً ساده هستند و جای نگرانی ندارند، اما باید مراقب باشند تا زمانی که درد ندارند به خود آسیب نرسانند. به عنوان مثال، عفونت می تواند با گاز گرفتن گونه پس از درمان دندان رخ دهد و عوارض جانبی شامل موارد زیر است:

  • سردرد
  • استفراغ
  • تاری دید
  • سرگیجه
  • احساس مداوم بی حسی،
  • ضعف یا گزگز
  • انقباض عضلانی
بیهوشی دندان در دوران شیردهی

بیهوشی دندانپزشکی در دوران شیردهی

سخن آخر

فرد بالغ باید 8 ساعت قبل از بیهوشی از خوردن غذا خودداری کند. در مورد کودکانی که مایعات بدون مواد افزودنی مصرف می کنند، می توان آنها را فقط دو ساعت قبل منع غذا کرد. در مورد شیرخوارانی که متکی به شیر مادر هستند، نباید قبل از 3 ساعت به آنها شیر داده شود، در حالی که شیرخوارانی که متکی به تغذیه مصنوعی هستند باید شش ساعت قبل از بیهوشی، برای جلوگیری از هرگونه عارضه شیردهی را قطع کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد عوارض داروی بیهوشی بعد از زایمان و در دوران شیردهی، از طریق شماره تماس های زیر با ما تماس حاصل بفرمایید.