زمان مناسب عصب کشی دندان

عصب کشی دندان یکی از جدیدترین روش های پیشگیری از دندان درد است. عصب کشی دندان زمانی قابل استفاده است که دندان ها به طور گسترده ای پوسیده و آسیب دیده باشند. در جراحی مغز و اعصاب ابتدا دندان خالی می شود و سپس پس از برداشتن مواد عصبی با استفاده از مواد پرکننده ترمیم می شود. اگر مشکل دیگری برای دندان وجود داشته باشد، دندانپزشک آن را برطرف می کند. درمان ریشه در واقع درمان بیماری های کانال ریشه است.

جراحی مغز و اعصاب روشی است که در آن مواد عفونی و اعصاب موجود در مغز دندان برای محافظت از دندان در برابر آسیب میکروبی در آینده برداشته می شود. بنابراین برای آگاهی از زمان مناسب عصب کشی دندان و جراحی ریشه دندان به طور مرتب به دندانپزشکی مراجعه کنید. ریشه از دو قسمت بافت سخت و نرم تشکیل شده است. بافت نرم شامل شریان ها، سیاهرگ ها و اعصاب است.

قسمت قابل رویت دندان بالای لثه تاج دندان نامیده می شود. در زیر لثه، چیزی که دندان شما را به لثه ثابت می کند، ریشه دندان است. سیستم ریشه دندان در واقع شبکه ای است که فضای خالی بین دندان و ریشه را پر می کند. کانال های ریشه با بافت همبند ضعیفی به نام پالپ دندان و بار تغذیه پر شده و وظیفه آبرسانی به دندان ها و همچنین واکنش به گرما و سرما را بر عهده دارند.

هنگامی که دندان عفونی می شود، پالپ دندان ملتهب می شود. به همین دلیل ممکن است هنگام خوردن یا نوشیدن احساس درد کنید. در صورت عدم درمان، عفونت می تواند عمیق تر شده و به کل سیستم عصبی ریشه دندان شما سرایت کند. در چنین مواقعی عصب کشی دندان ضروری است.

عصب کشی دندان

بهترین زمان عصب کشی

مراحل درمان ریشه

پس از ویزیت و مشاهده رادیوگرافی، دندانپزشک عصب کشی را تشخیص می دهد. درمان ریشه در چند مرحله انجام می شود.

• در مرحله اول کانال ریشه، پالپ اتاقک یا اتاق عصب خالی می شود و فضای باقیمانده به طور کامل تمیز می شود و در مرحله بعد این فضای باز پر می شود.
  • اگر برای درمان دندان خود به بیش از یک بار مراجعه به دندانپزشک نیاز دارید با گذاشتن پانسمان موقت، درمان به دفعه بعد موکول می شود.
  • در ویزیت بعدی پانسمان موقت برداشته می شود و پالپ و محفظه ریشه دندان در مراحل دائمی کاملاً با مواد مخصوص پر می شود و در نهایت تاج دندان درست می شود و به شکل دندان طبیعی در می آید.
  • اگر شکستگی عمیق باشد، دندان مصنوعی لزوما جایگزین تاج می شود. اگر هر یک از این مراحل به دلایلی مانند عدم حضور بیمار به موقع انجام نشود، احتمال شکست درمان وجود دارد. در سال های گذشته این دندان ها با ریشه های آسیب دیده بیمار کشیده می شد اما امروزه این دندان ها با درمان ریشه نجات یافته و مدت زیادی در دهان باقی می مانند.

مراحل عصب کشی دندان

جراحی مغز و اعصاب، اندودنتیکس یا کانال ریشه به معنای تخلیه کانال های داخل دندان و پرکردن این کانال ها با مواد مخصوص است.

مراحل حذف دندان در زیر آورده شده است:

مرحله اول: رفع پوسیدگی دندان و دسترسی به کانال های دندانی
مرحله دوم: تمیز کردن و شستشوی کانال ها
سطح سوم: پر کردن کانال ها به صورت سلسله مراتبی با مواد ضد باکتری
مرحله چهارم: ترمیم تاج و روکش دندان

تفاوت بین عصب کشی دندان با کیفیت پایین و با کیفیت بالا

برخلاف تصور رایج، عصب کشی فقط به معنای متوقف کردن درد نیست. عصب کشی با کیفیت پایین به این معنی است که هر یک از مراحل فوق ناقص است و با وجود قطع کوتاه مدت درد، عوارض طولانی مدتی را بر جای می گذارد. این عوارض جانبی عبارتند از:

1. در جراحی مغز و اعصاب بی کیفیت، احتمال تشکیل کیست در انتهای ریشه بسیار زیاد است.
  2. عصب کشی بی کیفیت منجر به آسیب دندان در آینده می شود.
  3. درمان نامناسب کانال ریشه عمر دندان را کوتاه می کند.
  4. احتمال درد در آینده در عصب کشی با کیفیت پایین پس از تسکین اولیه درد بسیار زیاد است.
  5. احتمال ترک و شکستگی در عصب کشی بی کیفیت بسیار زیاد است.برداشتن عصب دندان دردناک است
  6. عصب کشی دندان بدون درد در کلینیک دندانپزشکی رایا انجام می شود. خطر درد در حین عصب کشی در این مرکز بسیار کم است اما احتمال بروز درد بعد از عصب کشی وجود دارد که با استفاده از مسکن ها می توان از بروز درد جلوگیری کرد.
مراحل عصب کشی

مراحل عصب کشی دندان

علت درد ریشه دندان

علت درد بعد از عصب کشی چیست؟ آیا بعد از برداشتن عصب دندان درد می کند؟ چرا دندان بعد از عصب کشی درد می کند؟ برای پاسخ به این سؤالات باید بگوییم: فرض کنید انگشت شخصی قطع شده است، آیا قطع اعصاب آن شخص دلیل خوبی برای رنج نبردن آن شخص است؟ قطع هر عصب به معنای قطع قسمتی از عصب باقی مانده در بدن و انتهای عصب قطع شده است که باعث ایجاد درد در فرد می شود.

گاهی این درد زیر آستانه درد فرد است و ما دردی را احساس نمی کنیم، اما گاهی ممکن است احساس درد کنیم که در این صورت می توانیم با مصرف مسکن هایی مانند نوافن از بروز این درد پیشگیری کنیم. در واقع درد بعد از عصب کشی طبیعی است و به معنای عصب کشی ناقص نیست.

اگر این درد بیش از یک هفته ادامه داشته باشد، امکان ترمیم دندان (حتی بالا رفتن نامحسوس) وجود دارد که در این صورت برای معاینه با دندانپزشک خود مشورت کنید.

هزینه طولانی مدت عصب کشی بی کیفیت (ارزان) بالاتر از هزینه عصب کشی با کیفیت است، به طوری که احتمال آسیب و شکستگی دندان در عصب کشی با کیفیت در آینده کمتر است، بنابراین مشتریان هزینه های کمتری را در عصب کشی با کیفیت متحمل خواهند شد. آینده. بلند مدت

بسیاری از برندهای مختلف در تولید هر محصول وجود دارد، به عنوان مثال در یک ماشین، لباس یا موارد دیگر، مانند کفش زیرا عمر کفش های برند مثل آدیداس قطعا دو برابر یک برند کمتر شناخته شده است. اما بحث عصب کشی بسیار متفاوت است، زیرا اگر دندان آسیب ببیند، گاهی آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی و استخوان های فک شما وارد می شود.

عصب کشی دندان

درمان درد ریشه دندان

همه افراد در صورت نیاز به جراحی قلب یا هر یک از اعضای بدن به دنبال بهترین پزشک هستند، اما 30 درصد از افراد به دنبال بهترین دندانپزشک هستند. این به دلیل عدم آگاهی جامعه است. زیرا اگر جامعه بداند دندان ها علاوه بر تاثیر مستقیم بر سایر اعضای بدن مانند قلب و دستگاه گوارش، بر زندگی اجتماعی و اقتصادی انسان نیز تاثیر می گذارد. در این صورت بدون شک همه افراد جامعه به دنبال بهترین دندانپزشکان و بهترین مواد خواهند بود.

در نتیجه وقتی صحبت از سلامتی شما می شود، تا جایی که امکان دارد، هزینه باید در آخرین اولویت باشد و اولویت شما باید کیفیت درمان و یک دندانپزشک خوب جراحی مغز و اعصاب باشد تا سلامتی شما را تحت الشعاع قرار ندهد.