روش های خانگی تسکین دندان درد

اگر دندان درد شما زمانی شروع شود که نمی توانید به مطب دندانپزشک بروید؛ به عنوان مثال، در نیمه های شب ممکن است احساس کنید که دندانتان به شدت دچار درد و حساسیت شده است و حاضرید برای تسکین درد آن هر کاری را انجام دهید. برای تسکین موقت درد دندان، می توانید یکی از روش های خانگی درمان دندان درد را امتحان کنید.

در حالی که بسیاری از بیماری های دندانی و لثه وجود دارند که باعث درد می شوند، پوسیدگی دندان اغلب محتمل ترین علت آن است. خوشبختانه روش های زیادی وجود دارد که می توانید در خانه برای محافظت از دندان ها در برابر حفره ها و باکتری ها انجام دهید.

دندان های خود را دوبار در روز با یک برس نرم مسواک کنید و نخ دندان کشیدن را نیز فراموش نکنید. همچنین ملاقات منظم با دندانپزشک برای معاینه وضعیت دندان ها بسیار مهم است. اگر حفره یا پالپ دندانتان دچار عفونت و التهاب شده است، قبل از دندان درد تشخیص داده می شود و درمان می شود.

تسکین درد دندان و لثه

روش های تسکین دندان درد

درمانهای خانگی رفع دندان درد

اگر دندان درد دارید یا مشکلاتی در ناحیه لثه خود دارید، یا علائمی دارید که نشان دهنده آبسه دندان است؛ به عنوان مثال اگر تب، تورم صورت یا درد مداوم در دندان های خود دارید و نمی توانید از دندانپزشک وقت بگیرید، برای درمان به اورژانس مراجعه کنید.

در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید و دندانپزشکان اغلب برخی از قرارهای ملاقات را برای مواقع ضروری در دسترس می گذارند، بنابراین ممکن است بتوانید در همان روز وقت بگیرید اما اگر از کلینیک های دندانپزشکی دور هستید و به آن ها دسترسی نداشتید می توانید از روش های خانگی درمان درد دندان کمک بگیرید..

در ادامه به توضیح روش های خانگی درمان دندان درد می پردازیم که می توانید در زمان های بحرانی که به کلینیک های دندانپزشکی دسترسی ندارید با هر یک از این روش های خانگی درد دندان خود را برای مدت کوتاهی تسکین دهید. مزیت هر یک از این مواد این است که به راحتی می توان آنها را پیدا کرد و عوارض جانبی ندارند. با این حال، توصیه می شود در صورت امکان قبل از استفاده از هر یک از این روش ها با پزشک خود مشورت کنید، به ویژه اگر از داروهای دیگر نیز استفاده می کنید.

  1. کمپرس سرد

اگر دندان درد همراه با تورم دندان و لثثه است، روی گونه خود کمپرس سرد (20 دقیقه با کمپرس، 20 دقیقه بدون کمپرس) بگذارید زیرا این کار تا حدودی درد دندان را تسکین می دهد. کمپرس سرد به کاهش جریان خون در رگ های خونی در محلی که از آن استفاده می کنید، کمک خواهد کرد، که باعث کاهش التهاب در ناحیه آسیب و کاهش احتمال تورم و بی حسی دندان و کاهش درد آن می شود. همچنین کمپرس سرد هرگونه خونریزی احتمالی دندان و لثه را کاهش می دهد.

کمپرس سرد ممکن است باعث تسکین موقتی درد شود و به شما کمک کند دوباره بخوابید، اما مشکل دندان را به طور پایه و اساسی درمان نمی کند. اگر دچار حفره یا هر مشکل دیگر دندانی هستید، تا زمانی که به دندانپزشک مراجعه نکنید وضعیت دندان به طور کامل بهبود نخواهد یافت.

  1. داروهای درد دندان

برای مقابله با دندان درد، می توانید طبق دستورالعمل روی جعبه، داروهای بدون نسخه را مصرف کنید. داروهای ضد درد می توانند دندان های شما را تا زمانی که در انتظار وقت با دندانپزشک خود هستید تسکین دهند، اما مانند سایر روش های خانگی، این داروها نیز یک راه حل طولانی مدت نیستند. اگر از داروها و گیاه های خانگی برای تسکین درد استفاده می کنید و به دنبال درمان دائمی نیستید، ممکن است وضعیت دندان هایتان بدتر شود.

درمان دندان درد

استفاده از کمپرس سرد برای کاهش درد

  1. روغن میخک

میخک یکی از شناخته شده ترین داروهای خانگی برای درمان درد خفیف یا متوسط دندان است، زیرا دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و آرامش بخش است که به کاهش قابل توجه درد دندان کمک می کند.

اگر درد کمی در دندان خود احساس می کنید، فقط کافی است چند قطره روغن میخک را مستقیماً روی دندان آسیب دیده بریزید. همچنین می توانید روغن میخک را در یک لیوان آب مخلوط کرده و دهان خود را با این محلول شستشو دهید.

این یکی از محبوب ترین و اثربخش ترین داروهای طبیعی به دلیل خواص آرام بخش و ضد التهابی است که بیماران برای تسکین درد دندان خود استفاده می کنند. همچنین به عنوان درمانی برای دندان درد شناخته می شود، نیاکان ما نیز یک برگ میخک را در دندان آسیب دیده قرار می دادند تا ناحیه آسیب دیده را بی حس کنند.

  1. سیر

سیر یک داروی قدیمی برای از بین بردن درد دندان است. دارای خواص آنتی بیوتیکی طبیعی است و به کاهش سرعت تأثیر باکتری بر دندان کمک می کند. سه تا چهار حبه سیر را خرد کرده و نمک به آن اضافه کنید، آن را روی دندان های آسیب دیده بمالید تا درد دندان را کاهش دهید. همچنین در صورت دسترسی نداشتن به سیر تازه، می توانید از پودر سیر استفاده کنید.

  1. پیاز

یکی دیگر از روش های خانگی درمان دندان درد استفاده از پیاز است. پیاز به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده و ضد باکتری شناخته شده است و بنابراین در کاهش درد دندان موثر است. شما می توانید به محض احساس درد در ناحیه دندان، فقط چند دقیقه پیاز خام را بجوید تا آب آن با دندان های آسیب دیده تماس پیدا کند تا درد را کاهش یابد.

  1. آب نمک

یک درمان موثر برای دندان درد، آب نمک است. دهان خود را با یک فنجان آب گرم مخلوط با یک قاشق چای خوری نمک، بشویید تا درد دندانتان تسکین یابد. محلول نمک به استخراج مایع آلوده از بافت ها و کاهش تورم اعصاب در دهان شما کمک می کند.

  1. زردچوبه

زردچوبه یکی از موادی است که در آشپزخانه همه افراد پیدا می شود، زردچوبه یک درمان عالی برای بسیاری از دردهای دندان و لثه است؛ زیرا حاوی کورکومین است، یک ماده فعال که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که در تسکین درد موثر است.

زردچوبه در همه رژیم های غذایی توصیه می شود که استفاده شود زیرا درد زخم معده را تسکین می دهد، کلسترول را کاهش می دهد و به عنوان یک ضد باکتری و ضد قارچ عمل می کند.

  1. زنجبیل

زنجبیل تیز می تواند دندان درد را تسکین دهد، زیرا این ماده بسیار موثر، ضد درد و ضد التهاب است..

علاوه بر این، این یک درمان عالی برای اختلالات گوارشی است و اغلب برای جلوگیری از تهوع استفاده می شود. و مهمتر از همه ، هیچ گونه عوارض جانبی ایجاد نمی کند. شما می توانید میخک، زردچوبه و زنجبیل را ترکیب کرده و یک ترکیب چای بسیار عالی برای درمان دندان درد درست کنید.

روش های خانگی درمان دندان درد

جویدن سیر برای درمان دندان درد

سخن آخر

یکی از دردناک ترین و تقریبا غیر قابل تحمل ترین دردها، دندان درد است که سعی کردیم در این مقاله به توضیح روش های خانگی درمان دندان درد بپردازیم تا در موقعیت های مختلف که به کلینیک های دندانپزشکی دسترسی نداشتید، بتوانید توسط این روش ها درد دندان و لثه خود را کاهش دهید.