بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران

دلایل مختلفی برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد که خیلی از بیماران به سراغ بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران می روند. برخی از افراد می خواهند ایمپلنت ها را جایگزین دندان هایی کنند که برای مدت طولانی از دست رفته اند یا به حفظ یا از بین بردن دندان های مصنوعی کمک کنند. برخی دیگر ممکن است به ایمپلنت نیاز داشته باشند تا جایگزین دندانی شوند که اخیراً به دلیل پوسیدگی، بیماری لثه، عفونت یا آسیب کشیده شده است.

در برخی موارد می توان دندان را کشیده و بلافاصله ایمپلنت را در شکاف قرار داد. طول درمان بسته به نوع روش کاشت متفاوت است. تعداد ایمپلنت‌های قرار داده شده، محل قرارگیری آن‌ها در دهان و اینکه آیا پیوند استخوان مورد نیاز است نیز می‌تواند بر مدت زمان درمان تأثیر بگذارد.

متخصص ایمپلنت دندان

بهترین متخصص ایمپلنت دندان

مدت زمان درمان دندان با ایمپلنت

بازه زمانی کاشت ایمپلنت و دندان های جایگزین می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. قرار دادن یک ایمپلنت ممکن است حدود نیم ساعت طول بکشد، چندین ایمپلنت به طور طبیعی زمان بیشتری خواهد برد. اما مهم است که به یاد داشته باشید که کل فرآیند، از ابتدا تا انتها، می تواند چندین ماه طول بکشد.

اگر دندان به دلیل عفونت در ریشه یا لثه کشیده شده باشد، درمان ممکن است بیشتر طول بکشد. دندانپزشک شما ممکن است چند ماه پس از درآوردن دندان صبر کند تا عفونت از بین برود، سپس برای کاشت ایمپلنت اقدام کند. همچنین، اگر قبل از کاشت ایمپلنت نیاز به ساختن استخوان در فک شما باشد، به پیوند استخوان نیاز خواهید داشت که مدت زمان درمان شما را افزایش می دهد.

مراحل و مقیاس های زمانی

درمان ایمپلنت دندان معمولاً یک فرآیند دو مرحله ای است. پس از هر گونه درمان مقدماتی، مانند استخراج یا پیوند استخوان، یک پست تیتانیوم در محل خالی دندان، قرار می گیرد. این در نهایت به عنوان ریشه دندان جدید شما عمل می کند. ممکن است پست ایمپلنت کاملاً پوشیده شده و در زیر لایه ای از لثه پنهان شود (شما نمی توانید آن را در دهان خود ببینید). بخیه ها معمولاً بعد از هفت تا چهارده روز خود به خود ریخته یا حل می شوند.

روش دیگر، در این مرحله اول، دندانپزشک ممکن است یک اباتمنت  را به روی ایمپلنت قرار دهد و لثه اطراف آن را ببندد. ان کار لثه را در مرحله بهبودی شکل می‌دهد و از نیاز به قرار ملاقات جراحی دیگری بعداً برای دیده شدن ایمپلنت جلوگیری می‌کند. مرحله قالب گیری را می توان با یکپارچه شدن ایمپلنت تکمیل کرد.

مدت زمان درمان کاشت ایمپلنت

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

استفاده از بی حسی در کاشت ایمپلنت

در اکثر موارد ما شیار را با ایمپلنت در جراحی اولیه قرار می‌دهیم. بنابراین، معمولا تنها زمانی که از بی حسی موضعی استفاده می شود، در مرحله کاشت ایمپلنت است. روش های بعدی ایمپلنت اغلب بدون نیاز به بی حسی موضعی انجام می شود.

در یک مورد ساده، بسیاری از دندانپزشکان اجازه می دهند تا لثه ترمیم شود و ایمپلنت قبل از نصب دندان های جایگزین دائمی (اسئواینتگرم) با استخوان فک ترکیب شود.

معمولاً یک دوره بهبودی از شش هفته تا شش ماه طول می کشد. فک بالا معمولاً کمی بیشتر طول می کشد، زیرا استخوان نرم تر است. استخوان فک پایین می تواند متراکم تر باشد که این روند را تسریع می کند.

همچنین ممکن است لازم باشد در طی چند هفته آینده چندین بار به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا دندان های موقت یا پروتزهای مصنوعی را تنظیم کنید و بهبود محل ایمپلنت را کنترل کنید.

در پایان دوره بهبودی مورد نیاز، اگر اباتمنت التیام دهنده در طول جراحی اولیه قرار داده نشود، در عمل دوم انجام می شود که به صورت ایجاد یک برش جدید در لثه برای باز کردن قسمت بالایی ایمپلنت است. گاهی اوقات ممکن است زمان بیشتری برای جوش خوردن و ادغام ایمپلنت با استخوان لازم باشد. اگر محل به خوبی بهبود یافته باشد، دندانپزشک ایمپلنت شما اباتمنت را قرار می دهد که دندان مصنوعی جدید شما را به پست ایمپلنت متصل می کند.

نصب دندان بر روی پایه ایمپلنت

در برخی موارد، اولین دندان‌هایی که روی ایمپلنت‌های شما نصب می‌شوند، دندان‌های نهایی نیستند، بلکه نمونه‌ای از طراحی برنامه‌ریزی‌شده هستند. این به دندانپزشک ایمپلنت اجازه می دهد تا ایمپلنت ها را بررسی کرده و تعیین کند که چه زمانی برای حمایت از دندان دائمی آماده هستند. دندان های موقت همچنین به لثه ها زمان می دهند تا در اطراف هر ایمپلنت بالغ شوند و می توانند به زیبایی شناسی کمک کنند، به خصوص اگر دندان های درگیر در جلوی دهان و قابل مشاهده باشند.

دندان‌های جایگزین نهایی معمولاً بین سه تا نه ماه پس از کاشت ایمپلنت نصب می‌شوند. دندانپزشک شما مطمئن می شود که آنها به درستی متناسب هستند، با دندان های دیگر شما مطابقت دارند و احساس راحتی می کنند.

معاینه منظم و قرار ملاقات های بهداشتی برای تمیز و سالم نگه داشتن دندان ها و لثه ها به ویژه در اطراف ایمپلنت ها مهم است. مهم است که هر روز اطراف ایمپلنت ها را با دقت تمیز کنید. در مورد مراحل اصلی درمان ایمپلنت دندان بیشتر بدانید.

کاشت فوری ایمپلنت

کاشت ایمپلنت فوری دندان

سایر گزینه های ایمپلنت دندان

اگر به طور ناگهانی دندانی را از دست دادید یا متوجه شدید که در شرف از دست دادن دندان هستید، ممکن است بتوانید آن را با “ایمپلنت دندان فوری” جایگزین کنید. برای این روش یک دندان برداشته می شود و یک ایمپلنت بلافاصله در محل استخراج قرار می گیرد.

اگر به سرعت عمل کنید، معمولاً ظرف 48 ساعت قبل از رشد لثه در حفره، می توانید یک پایه تیتانیومی ایمپلنت دندانی را دقیقاً در محلی که دندان قدیمی شما قرار داشت قرار دهید. قبل از عمل، مهم است که این ناحیه عاری از عفونت باشد و استخوان کافی وجود داشته باشد. بسته به وضعیت استخوان فک شما، پس از یک دوره بهبودی کافی، می توان یک دندان جایگزین نصب کرد.

گزینه دیگری که دندانپزشک شما ممکن است در نظر بگیرد ایمپلنت فوری است که با کاشت فوری ایمپلنت متفاوت است. این جایی است که ایمپلنت را می توان در محل استخراج جدید، بهبود یافته قرار داد و در همان قرار ملاقات با یک دندان جدید نصب شد. دندان موقت معمولاً برای حدود سه ماه از تماس مستقیم با دندان های دیگر دور نگه داشته می شود تا بهبود یابد. سپس ایمپلنت را می توان به طور دائم با تاج نهایی ترمیم کرد. هر دوی این گزینه های قرار دادن برای همه بیماران مناسب نیستند و نیاز به مشورت بیشتر با دندانپزشک شما دارند.