ایمپلنت دندان های جلویی

ایمپلنت دندان جلویی دقیقاً مانند یک دندان واقعی به نظر می رسد زیرا به گونه ای طراحی شده است که مانند یک دندان طبیعی از لثه شما بیرون بیاید. در نتیجه، تشخیص اینکه این دندان اصلی شما نیست، بسیار سخت است، اگرچه ممکن است کمی مصنوعی تر و درخشان تر از دندان های واقعی به نظر برسند، مخصوصاً در هنگام جایگزینی دندان های پوسیده یا عفونی با ایمپلنت دندان های جلویی، اما تشخیص آن ها سخت و در خیلی مواقع غیر ممکن است.

در  کلینیک شبانه روزی رایا، درمان ایمپلنت دندان جلو از قبل برنامه ریزی شده است، عمل جراحی واقعی برای کاشت ایمپلنت دندان جلو بسیار سریع است. برخی از متخصصین ایمپلنت دندان موقت را در همان روز قرار می دهد و در صورت نیاز آنتی بیوتیک تجویز می کند. پس از بهبودی کامل، دندان دائمی جلویی جدید شما ساخته و نصب می شود.

ایمپلنت دندان های جلویی

ایمپلنت دندان های فک بالا

تاثیر دندان های جلویی در لبخند افراد

لبخند زیبا متکی به داشتن دندان های جلویی منظم و سالم است، اما متأسفانه از دست دادن دندان های جلویی امری بسیار رایج است. دندان های جلویی در برابر آسیب هایی که ممکن است در حین فعالیت های ورزشی یا در اثر هر گونه آسیب دیگری رخ دهد،بسیار آسیب پذیر هستند.

همچنین ممکن است به دلیل عفونت یا پوسیدگی قابل توجه یا زمانی که دندان ها تحت تأثیر بیماری پیشرفته پریودنتال قرار می گیرند، نیاز به کشیدن داشته باشند. گاهی اوقات دندان های جلو به طور مادرزادی از دست رفته اند، به این معنی که با بقیه دندان های طبیعی شما در استخوان فک، رشد نکرده اند.

در نتیجه، افرادی که دندان جلویی خود را از دست داده اند، اغلب دچار کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس می شوند. در حالی که در خیلی از مواقع امکان دریافت بریج دندان یا پروتز دندان وجود دارد، اما این راه حل ها در مقایسه با ایمپلنت ضعیف تر بوده و ممکن است هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن در جای خود بلغزند. ایمپلنت دندان جلویی یک درمان قابل پیش بینی است که با برنامه ریزی و مراقبت مناسب می تواند یک نتیجه عالی برای بیمارانی که با این وضعیت ناخوشایند روبرو هستند تا مدت طولانی، فراهم کند.

چرا برای جایگزین کردن دندان های جلو، ایمپلنت را انتخاب کنیم؟

جایگزین کردن دندان های جلویی با پروتز دندانی که به آن فلیپر می گویند، تنها یک راه حل موقت یا یک پل دندانی است. فلیپر دندان یک دندان مصنوعی تکی است که به صفحه اکریلیک متصل شده و قابل جدا شدن است.

اگرچه شکاف دندان از دست رفته را پنهان می کند، اما برای جویدن آسان غذا مناسب نیست زیرا فاقد استحکام کافی است. باله دندان می تواند به راحتی حرکت کند و به طور کلی یک پروتز بسیار ابتدایی است، به همین دلیل است که معمولاً برای آماده شدن ایمپلنت دندان هایی جلویی به طور موقت از آن استفاده می شود.

بریج دندان نیز راه حل دائمی تری است اما نیاز به تغییر شکل اساسی دندان های مجاور دارد. این دندان‌ها باید تراش خورده و شکل داده شوند تا بتوان آنها را با روکش‌های دندانی پوشاند، به طوری که در نگاه اول بزرگ و غیر طبیعی به نظر نرسند. روکش ها از دندان جایگزین که پونتیک نامیده می شود و مستقیماً روی لثه قرار می گیرد، حمایت می کنند.

اگرچه یک بریج با طراحی خوب از نظر زیبایی شناسی مورد تایید خیلی از افراد قرار دارد و قدرت جویدن کافی را به بیمار می دهد، تاما غییر شکل دندان هایی که ممکن است کاملا سالم و قوی باشند؛ نامطلوب است. برداشتن هر گونه ساختار دندان سالم خطر عفونت و پوسیدگی این دندان ها را در آینده افزایش می دهد.

پست ایمپلنت همچنین از استخوان فک شما محافظت می کند و نمی گذارد استخوانی که هنگام برداشتن ریشه طبیعی دندان آسیب می بیند، از بین برود. در نهایت، ایمپلنت دندان جلویی دقیقاً مانند یک دندان واقعی به نظر می رسد زیرا به گونه ای طراحی شده است که مانند یک دندان طبیعی از لثه شما بیرون بیاید. در نتیجه، تشخیص اینکه این دندان اصلی شما نیست، بسیار سخت است.

کاشت دندان جلو

کاشت دندان هایی جلویی

چه کسانی برای ایمپلنت دندان جلویی مناسب هستند؟

کاشت دندان جلویی برای اکثر بیماران مناسب است، اگرچه دندان‌ها و فک‌های شما باید رشد و تکامل خود را به پایان رسانده باشند. کودکانی که دندان های جلویی خود را به دلیل ضربه از دست می دهند یا به طور مادرزادی دندان های از دست رفته دارند، باید تا سن هجده سالگی یا کمی بالاتر صبر کنند.

در این بین پروتز موقت تا زمانی که برای کاشت دندان آماده شوند دریافت خواهند کرد. در غیر این صورت، بیماران بزرگسالی که مایل به کاشت یک دندان تک دندانی هستند باید از سلامت دندان و پزشکی مناسبی برخوردار باشند. شما نباید هیچ نشانه ای از بیماری پریودنتال فعال یا سایر مشکلات دندانی داشته باشید.

قرار دادن ایمپلنت دندانی دندان جلو

معمولاً، عمل کاشت ایمپلنت دندان جلو یک ساعت یا کمتر طول می‌کشد و می‌توان آن را با استفاده از بی‌حسی موضعی تکمیل کرد. برنامه ریزی از قبل جراحی تضمین می کند که این روش سریع و آسان است، بنابراین بهبودی سریع تر و راحت تر است.

گاهی اوقات برای بهبود ایمپلنت دندان جلویی تا مدتی عملی روی آن انجام نمی دهند یا یک کلاه شفابخش مخصوص برای شکل دادن به بافت اطراف ایمپلنت گذاشته می شود. در موارد دیگر، تاج دندان ایمپلنت ممکن است بلافاصله پس از جراحی کاشته شود. هر گزینه ای را که برای دندان های از دست رفته خود انتخاب کنید، نگران نباشید زیرا ما دندان های موقت را هنگام ترمیم دندان های جلوی شما ارائه می دهیم.

قرار دادن دندان ایمپلنت

اگر به یک پروتز موقت نیاز دارید، ممکن است بریج یا باله دندانی موقت را نصب کنیم که تضمین می‌کند ایمپلنت می‌تواند در حین بهبودی و ادغام با استخوان اطراف بدون مزاحمت محکم شود. زمانی که یک دندان ایمپلنت بلافاصله پس از جراحی کاشته می شود، معمولاً یک دندان موقت است و به طور خاص فقط برای اهداف زیبایی طراحی شده است.

شما نمی توانید این دندان را گاز بگیرید، اما در طول دوره بهبود ظاهر شما را بهبود می بخشد. هنگامی که بهبودی کامل شد، دندان دائمی شما بر روی ایمپلنت دندان قرار می گیرد و به گونه ای ساخته می شود که زیبایی و عملکرد عالی را ارائه دهد.

قرارگیری ایمپلنت دندان

قرارگیری ایمپلنت در استخوان فک

سخن آخر

اگر به دنبال یک کلینیک مطمئن برای کاشت ایمپلنت دندان های جلویی خود هستید، ما به شما کلینیک تخصصی رایا دنتال را توصیه می کنیم که با دارا بودن کادری خبره و حرفه ای در زمینه کاشت ایمپلنت، بریج دندان و … دندان های از دست رفته شما را بازیابی می کنند.