روش های پیشرفته کشیدن دندان بدون درد

وقتی دندانپزشکان شما کشیدن دندان بدون درد را به شما توصیه می کنند، بدانید که این بهترین کار است. ظاهراً دندانپزشکان برداشتن دندان را به عنوان آخرین راه حل درمان توصیه می کنند. کشیدن دندان در زمان مناسب باعث حفظ دندان می شود، حتی اگر دندان شکسته یا بیشتر ساختار آن آسیب دیده باشد. بنابراین، چه زمانی دندانپزشکان کشیدن دندان را مهم یا ضروری می دانند؟

روش های جدید کشیدن دندان

کشیدن دندان بدون درد و خونریزی

دلایل اصلی ضرورت کشیدن دندان

موارد زیر دلایل رایجی هستند که نشان می دهد چرا دندانپزشکان توصیه می‌کنند دندان بیمار در زمان مناسب کشیده شود:

• عفونت شدید دندان

عفونت شدید شایع ترین دلیلی است که دندانپزشک، کشیدن دندان بدون درد را ضروری می داند. حتی اگر دندانپزشکان در طول ویزیت های اولیه دندان، از پوسیدگی و دندان و گسترش آن جلوگیری کنند، پوسیدگی ممکن است همچنان اتفاق بیفتد.

بدون رعایت بهداشت دهان و دندان، دندان ها و لثه ها باکتری های بیماری زا ایجاد می کنند. این منجر به آسیب دندان و خطر گسترش عفونت می شود. به خصوص در نواحی پشت دهان، باکتری ها به راحتی رشد می کنند. این یک تماس مطمئن برای کشیدن دندان عقل است.

• ارتودنسی دندان

بریس های سنتی یک درمان ارتودنسی معروف برای رفع ناهماهنگی دندان ها هستند. با این حال، اگر دندان ها شلوغ یا به طور طبیعی بزرگ باشند، جابه‌جایی دندان‌ها دشوارتر است. دندانپزشکان برای درمان آسانتر و سریعتر باید یک یا تعدادی از آنها را از محل خود خارج کنند.

• رویش دندان های اضافی

دندان های اضافی با وجود این که محلی برای روی آن ها وجود ندارد از لثه بیرون می آیند که این موضوع منجر به هایپردونشیا یا ظاهر شدن تعداد بیشتری دندان در مجموعه فعلی دندان ها می شود. بسیاری از مشکلات دندان ها ناشی از این بیماری است، به همین دلیل است که دندانپزشکان باید موارد غیر ضروری را خیلی سریع از دهان بیماران حذف کنند.

•  کشیدن دندان

اگر وضعیت دندان شکسته آنقدر بد باشد که هیچ پرکردن یا باندینگی نتواند آن را برطرف کند، دندانپزشکان احتمالاً کشیدن دندان بدون درد را پیشنهاد می کنند.

• اهداف زیبایی دندان

گاهی اوقات، دندان های فردی به قدری بد شکل است که بر ظاهر او تأثیر می گذارد. در حالی که گزینه‌هایی برای دندانپزشکی ترمیمی وجود دارد، اگر این گزینه‌ها جواب نداد، دندانپزشک شما ممکن است برداشتن این دندان‌های بدشکل و جایگزینی بالقوه آن‌ها را در آینده با ایمپلنت‌های دندانی پیشنهاد کند.

• دندان عقل نهفته

وقتی دندان عقل به دلایل مختلفی نمی تواند بیرون بیاید، نباید در محل خود بماند. علاوه بر آن، دندان عقل نهفته فقط باعث التهاب، عفونت و البته درد غیر قابل تحمل می شود. این بار دندانپزشک برای جلوگیری از بدتر شدن درد آن باید دندان عقل را بکشد.

• درمان ارزان تر و ساده تر

اگرچه ممکن است دندانپزشک بتواند از طریق راه های دیگر، دندان آسیب دیده را درمان کند، اما بیماران کشیدن دندان را ترجیح می دهند زیرا روش های دیگر دندان از نظر زمان و عمل جراحی، پیچیده تر هستند و قطعا برای بیمار هزینه بیشتری خواهند داشت.

کشیدن دندان با بی حس کننده

ضرورت کشیدن دندان

کشیدن دندان بدون درد

برخی از افراد ممکن است از کشیدن دندان بترسند زیرا نگران هرگونه درد مرتبط با آن هستند. اما امروزه دندانپزشکان به ابزارها و داروهای پیشرفته دندانپزشکی دسترسی دارند تا بیماران دیگر نگران یک روش طولانی و دردناک درمان دندان نباشند. در اینجا دلایلی وجود دارد که به شما ثابت کند دیگر کشیدن دندان دردناک و ترسناک نمی باشد.

1. دیگر تزریق نمی شود

اگر از کشیدن دندان عقل خود به دلیل استفاده از ابزارهای تیز، می ترسد، باید بدانید که اکنون دندانپزشکان در صورت نیاز بیمار از گزینه‌های دیگر درمان از جمله ماسک‌های اکسید نیتروژن برای آرام‌بخشی استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانند از اسپری‌ها یا ژل های  بی‌حس‌کننده برای اعمال بی حسی روی ناحیه آسیب‌دیده استفاده کنند و بدون استفاده از ابزارهای ترسناک، آن را به میزان کافی بی‌حس کنند.

1. عدم استفاده از ابزارهای دندانپزشکی دردناک

اگر از صدای ابزارهای دندانپزشکی متنفرید، دیگر لازم نیست نگران آن باشید. امروزه دندانپزشکان معمولاً از سیستم لیزر برای درمان استفاده می کنند. این یک اختراع انقلابی پیشرفته است که برای دسترسی آسان و از بین بردن پوسیدگی دندان بدون هیچ گونه ناراحتی استفاده می شود.

1. بدون چاقو

پس از کشیدن دندان نیازی به نگرانی در مورد لثه های خونی، دردناک و متورم نیست. با روش های پیشرفته ای مانند فناوری لیزر، دندانپزشک شما دیگر نیازی به استفاده از ابزارهای تهاجمی ندارد. در بیشتر موارد، هنگام کشیدن دندان، دندانپزشک شما به آرامی دندان شما را با استفاده از ابزار مخصوص به جلو و عقب تکان می دهد تا زمانی که به اندازه کافی لق شود تا آن را بکشد.

اکنون می دانید که کشیدن دندان بدون درد چقدر مهم است، در اینجا نکات بیشتری وجود دارد تا شما را متقاعد کند که چرا باید آن را انتخاب کنید.دندانپزشکان از ابزارهای پیشرفته دندانپزشکی برای یک روش کارآمد استفاده می کنند و بیماران دیگر نگران درد و مدت زمان کشیدن آن نیستند.

1. دوره نقاهت کوتاه

دوران نقاهت خونین، دردناک و تورم پس از کشیدن دندان گذشته است. از آنجایی که دندانپزشکی اکنون از روش های پیشرفته ای مانند فناوری لیزر ودر عمل کشیدن دندان بدون درد استفاده می کند، شما در کمترین زمان به سلامت کامل خود باز می گردید.

کشیدن دندان بدون جراحی

کشیدن دندان شکسته بدون درد

سخن آخر کشیدن دندان بدون درد

در کلینیک شبانه روزی رایا، تمامی راه های درمان دندان به ویژه کشیدن دندان، جراحی دندان عقل، کاشت ایمپلنت و بریج دندان و .. را به بیماران ارائه می دهیم. روش های پیشرفته کشیدن دندان بدون درد یک راه جدید و متداول است و متخصصین ما با روش های جدید درمان و ابزارهای مدرن، فرایند کشیدن دندان را بدون هیچ گونه درد و خونریزی انجام می دهند. لطفا برای رزرو مشاوره با کلینیک ما تماس بگیرید