کاندیدای مناسب لمینت دندان

لمینت دندان (لمینت پرسلن که به ونیر پرسلن معروف است) پوسته ای نازک است که بر اساس نیاز فرد توسط مواد مختلف و مشابه رنگ دندان طراحی می شود. این پوسته ها به سطح جلویی دندان ها چسبانده می شوند تا رنگ، شکل، اندازه یا طول آن ها تغییر کند و ظاهر آن ها بهتر شود. لمینت پرسلن ساخته شده از لایه های نازک چینی مختلف که با مینای دندان طبیعی و لایه چسبنده جایگزین می شود. بر خلاف تصور عموم، برای ساخت لمینت چینی نیازی به تراشیدن دندان نیست و در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک، تنها مقدار کمی نیاز به آماده سازی برای جاسازی لمینت ها بدون آسیب به دندان طبیعی برای کاندیدای مناسب لمینت دندان وجود دارد.

در کنار جنبه زیبایی، عملکرد صحیح لمینت نیز مهم است و چسبندگی صحیح و قوی دندان های طبیعی و لمینت چینی ضروری است. دندانپزشک پس از نصب از رزین های حساس به نور استفاده می کند تا زمانی که لمینت با اشعه مخصوص محکم شود.

لمینت‌ دندان درمانی با دوام و ظاهر طبیعی هستند که می‌توانند عملکرد و ظاهر دندان‌های شما را بهبود بخشند. براده‌ها، شکاف‌ها، تغییر رنگ‌ها، لکه‌ها و حتی ناهماهنگی‌های دندان‌ها را می‌توان به طور قابل توجهی با این روش‌های دندان‌پزشکی موثر برطرف کرد.

لمینت های دندانی که برای پوشاندن تنها قسمت آسیب دیده دندان و متناسب با رنگ دندان های اطراف شما طراحی شده اند، درمان های طولانی مدت برای مجموعه ای از شرایط دندانی هستند. دندانپزشکان می توانند لمینت های دندانی را به شما ارائه دهند که به طور باورنکردنی طبیعی به نظر می رسند و برای چندین دهه دوام می آورند.

لمینت دندان چیست؟

کاندیدای مناسب لمینت دندان

چه کسانی باید لمینت دندان انجام دهند؟

لمینت دندان یکی از جنبه های مهم دندانپزشکی زیبایی امروزی است. این یک جایگزین برای روکش های دندانی است.

دندانپزشکان باتجربه با صحبت با شما در مورد اهداف شما برای درمان شروع می کنند. ممکن است دندان‌هایتان به‌طور قابل‌توجهی لکه‌دار شده باشد و احساس کنید که تغییر لبخند با روکش‌های چینی به شما این امکان را می‌دهد که دوباره در مورد لبخند خود مطمئن شوید. یا ممکن است بخواهید دندان های خود را تغییر شکل دهید، یا با بلند کردن برخی از دندان ها برای ظاهری متعادل تر یا با بستن شکاف بین دندان ها. اهداف زیبایی شناسی شما هر چه باشد، دندانپزشکان به شما کمک می کنند تا به طور کامل روش لمینت و نتایجی که می توانید انتظار داشته باشید را درک کنید.

اگرچه پزشکان از تکنیک های محافظه کارانه استفاده می کنند، اما لمینت ها به بخشی از مینای دندان نیاز دارند. اگر مینای دندان شما، فرسوده یا بسیار نازک شده است، ممکن است شما کاندیدای مناسب لمینت دندان نباشید.

لمینت ها برای کسانی که ناهماهنگی های جزئی در دندان هایشان دارند، گزینه مناسبی می باشد زیرا دندان ها را صاف و یکدست می کند و زیبایی طبیعی را به آن ها می بخشد.

آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب کند؟

خیر، اگر دندانپزشک شما متخصص زیبایی با تجربه باشد و تجربه کافی داشته باشد، دندان های طبیعی شما آسیبی نمی بینند. دندانپزشک شما از شما می خواهد که از دهان و فک خود عکس برداری با اشعه ایکس عمومی بگیرید و دندان های شما را معاینه می کند تا مطمئن شود لمینت دندان برای شما مناسب است.

اگر دندانپزشک تشخیص داد که لمینت انتخاب مناسبی برای شما نیست، گزینه های دیگری مانند کامپوزیت ونیر، باندینگ دندان، ارتودنسی، سفید کردن دندان یا فقط کانتورینگ دندان را پیشنهاد می کند. شما باید اطلاعات کافی در مورد همه گزینه ها داشته باشید تا زمانی که بتوانید بهترین راه درمان را انتخاب کنید.

اهمیت لمینت دندان

چه کسانی باید لمینت کنند؟

مزایا و معایب لمینت دندان

از آنجایی که لمینت برای همه افراد همانند دندان های اصلی و به صورت جداگانه ساخته می شود، بنابراین تشخیص تفاوت بین لمینت و دندان طبیعی غیرممکن است. یکی از بزرگترین مزایای لمینت دندان این است که راه حلی جامع برای انواع مشکلات دندان ارائه می دهد. ونیرها گزینه ای عالی برای کسانی هستند که به دنبال اصلاح لبخند هستند.

لمینت ها بر خلاف دندان های طبیعی به دلیل استفاده از مواد با تکنولوژی بالا در ساخت آنها در برابر لکه های چای و قهوه مقاوم هستند. لمینت‌ها می‌توانند سفیدی بالایی برای دندان‌های تیره‌تر انجام دهند که در برابر سایر فرآیندهای سفیدکننده مقاوم هستند.

ساخت لمینت چینی زمان بر است و نصب لمینت را حداقل یک هفته به تاخیر می اندازد. در صورتی که لمینت ها به درستی چسبانده شوند و عوامل تخریب دندان محدود یا از بین رفته باشد، بیمار می تواند از لمینت به عنوان دندان طبیعی استفاده کند. علیرغم پایداری بالا، لمینت ها ممکن است شکننده باشند.

لمینت نباید تحت فشار باشد زیرا دندان های طبیعی نیز نباید تحت فشار باشند. به عنوان مثال، باید از جویدن ناخن، خوردن یخ یا مصرف زیاد نوشیدنی رنگی خودداری کنید.

مراقبت و نگهداری از لمینت دندان

نگهداری از لمینت دندان بسیار ساده است و باید با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن معمولی، آنها را مانند دندان های اصلی خود در نظر بگیرید. معمولاً دندانپزشک استفاده از خمیر دندان غیر ساینده حاوی فلوراید را به شما پیشنهاد می کند. یک هفته پس از درمان باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا عملکرد لمینت و واکنش دهان شما به لمینت را بررسی کند. حتی اگر ممکن است با لمینت ها مشکلی نداشته باشید، اما باید پس از یک هفته برای بررسی سلامت دهان و دندان خود به دندانپزشک مراجعه کنید.

اگر عادت به قروچه یا فشردن دندان های خود دارید، دندانپزشک به شما توصیه می کند که از محافظ دندان استفاده کنید تا از دندان در برابر گاز گرفتن در هنگام خواب محافظت کنید.

همچنین باید به طور مداوم به پزشک خود مراجعه کنید، زیرا از لمینت چینی باید توسط خمیر مخصوص غیر ساینده مراقبت شود. دندانپزشک شما باید در مدت زمان کوتاهی دندان های شما را بررسی کند تا بتواند هر نشانه کوچکی از موفق نبودن عمل را پیدا کند.

مراقبت از لمینت دندان

تغییرات دندان بعد از لمینت

سخن آخر

کلینیک شبانه روزی رایا با داشتن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه لمینت و ونیر کامپوزیت به شما اعتماد به نفس مجددی در خندیدن و صحبت کردن به شما می دهد و می توانید با خیال راحت لبخند بزنید، غذا بخورید و به راحتی صحبت کنید.