پروتزهای ثابت با پشتیبانی از ایمپلنت دندان

یکی از رایج ترین راه حل ها برای از دست دادن دندان ها، پروتزهای ثابت با ایمپلنت هستند که جایگزینی برای از دست دادن کامل دندان هستند. اینها به فرد اجازه می دهد که گاز بگیرد و بجود. برای افرادی که دندان ندارند، پروتزها به فرد امکان می‌دهند با مجموعه کامل دندان‌ها لبخند بزنند. پروتزهای ثابت با پشتیبانی از ایمپلنت قوس کامل از روکش های زیرکونیایی یا چینی ساخته شده اند که روی ایمپلنت های دندانی دائمی در لثه شما محکم می شوند.

بریج های ثابت با پایه ایمپلنت تمام قوس از شش تا هشت ایمپلنت پروتز برای حفظ طبیعی ترین ظاهر دندان ها استفاده می کنند. این پروتز قابل جابجایی نیست و از مواد چینی یا زیرکونیا ساخته شده است.

ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان

مزایای پروتزهای ثابت با پشتیبانی از ایمپلنت قوس کامل

  1. یک راه حل ثابت، پایدار و ایمن
  2. یک راه حل طولانی مدت، اغلب مادام العمر
  3. دیگر لق شدن پروتز، به خصوص در فک پایین، کیفیت زندگی را بهبود می بخشد
  4. بریج های ایمپلنت دندان کامل قوس تنها جایگزین ثابت در شرایطی هستند که هیچ دندانی برای لنگر انداختن وجود ندارد.
  5. پل ایمپلنت ثابت قوس کامل، نزدیک ترین پل به دندان های طبیعی است و به مرور زمان شبیه دندان های طبیعی می شود. آنها راحتی و ظاهر طبیعی را مانند مجموعه کاملی از دندان های طبیعی برای شما فراهم می کنند.

پروتز ثابت با پشتیبانی از ایمپلنت قوس کامل چگونه کار می کند؟

ایجاد یک لبخند جدید با پروتزهای ثابت با ایمپلنت کامل، چند مرحله طول می کشد. در اینجا یک تفکیک وجود دارد:

  • مشاوره اولیه و اشعه ایکس یا سی تی اسکن. دندانپزشک وضعیت کلی دهان و فک شما را ارزیابی می کند و از اشعه ایکس یا سی تی اسکن می گیرد. اگر تصمیم دارید که پروتزهای ثابت با پایه ایمپلنت قوس کامل برای شما مناسب هستند، دندانپزشک از دهان شما برداشت می کند. سپس این پروتزها برای ایجاد پروتزهای سفارشی – بخش های فک و دندان یا پل هایی که به ایمپلنت ها متصل می شوند – به آزمایشگاه فرستاده می شوند.
  • بیهوشی و کشیدن (در صورت نیاز). هنگامی که برای کاشت ایمپلنت در جراحی شرکت می کنید، دندانپزشک به شما یک داروی بی حسی می دهد تا کل فرآیند بدون درد باشد. اگر نیاز به کشیدن دندان باشد، معمولاً می توان این کار را همزمان انجام داد. سپس دهان شما به طور کامل تمیز می شود تا باکتری ها و بافت های آسیب دیده حذف شوند.
  • کاشت ایمپلنت. دو سوراخ در جلوی فک و دو سوراخ در عقب ایجاد شده است. سپس ایمپلنت های شما در زاویه 30 تا 45 درجه قرار می گیرند و هر سوراخی با نخ محلول دوخته می شود که در عرض چند هفته حل می شود.
  • در همان روز یا روز بعد، دندان های جدید شما به ایمپلنت ها متصل می شوند. در صورت نصب، تمام اتصالات در پشت لب پنهان می شوند و عملاً غیر قابل تشخیص هستند.
  • دندان مصنوعی دائمی را بچسبانید. ممکن است دندانپزشک شما ترجیح دهد که پروتزهای موقت را برای شما در نظر بگیرد. این کار برای کاهش کبودی و اطمینان از اینکه فشار کمتری به دندان مصنوعی شما در حین بهبودی وارد می‌شود، انجام می‌شود. هنگامی که دهان شما به طور کامل بهبود یافت، دندانپزشک دندان مصنوعی دائمی شما را نصب می کند.
ایمپلنت دندان

نحوه عملکرد پروتز ثابت با پشتبانی ایمپلنت

مراقبت های بعد از عمل برای پروتز ثابت با ایمپلنت کامل قوس چیست؟

  • تورم را می توان با استفاده از کمپرس یخ در محل جراحی کنترل کرد. این باید حداقل در 36 ساعت اول به طور مداوم انجام شود.
  • خونریزی پس از ایمپلنت اندوسی که به آن ایمپلنت دندان معروف است، شایع است. اگر بیش از حد بود، می توانید یک گاز استریل را به مدت حدود 30 دقیقه بین دندان های خود قرار دهید. اگر خونریزی متوقف نشد، باید با پزشک خود مشورت کنید.
  • داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک های بعد از مراقبت باید طبق دستور پزشک مصرف شوند.
  • تمام فعالیت های بدنی از جمله ورزش های شدید را به حداقل برسانید، زیرا این کار می تواند خونریزی را افزایش دهد.
  • از پروتزها و پروتزهایی که بیمار از قبل از کاشت ایمپلنت در دهان گذاشته است، باید حداقل تا 10 روز پس از جراحی از آنها اجتناب شود. استفاده از دندان مصنوعی می‌تواند منجر به اعمال فشار بر روی ایمپلنت‌های جدید، قبل از بهبود کامل شود.

رژیم غذایی برای پروتز ثابت با ایمپلنت کامل قوس چیست؟

  1. برای چند روز اول پس از عمل، مایعات و غذای پوره شده را انتخاب کنید.
  2. طی چند هفته آینده، انتقال به غذای جامد. توصیه می شود هیچ وعده غذایی را حذف نکنید.
  3. از خوردن غذاهایی که واقعاً گرم هستند خودداری کنید، زیرا چند روز طول می کشد تا احساس در زبان شما برگردد.
  4. بهداشت دهان و دندان بعد از عمل باید رعایت شود. این شامل مسواک زدن و شستشو حداقل دو بار در روز است.

سؤالات متداول پروتزهای ثابت با پشتیبانی از ایمپلنت کامل آرچ

چه کسانی کاندیدای ایده آل برای درمان پروتز ثابت با ایمپلنت کامل قوس هستند؟

در صورتی که تمام دندان های شما از دست رفته باشد، احتمالاً به دلیل چندین مورد در مورد سلامت دهان و دندان شما مانند تحلیل استخوان، بیماری پریودنتال یا پوسیدگی دندان، پروتزهای کامل ایده آل هستند.

آیا پروتز ثابت با پشتیبان ایمپلنت قوس کامل درد دارد؟

می توانید انتظار کمی ناراحتی را بعد از عمل داشته باشید، اما باید حداقل باشد. با این حال، اگر ناراحتی جدی دارید، باید در اسرع وقت دوباره به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

آیا خوردن با دندان مصنوعی جدید سخت است؟

خوردن با دندان مصنوعی جدید ممکن است به کمی تمرین نیاز داشته باشد و حتی ممکن است در هفته های اولیه کمی ناراحت کننده باشد. برای به حداقل رساندن چنین ناراحتی، بیمار در ابتدا باید فقط غذاهای نرم مصرف کند. همچنین از جویدن آدامس و استفاده از خلال دندان خودداری کند. غذاهای سفت و چسبنده نیز دندان های مصنوعی را تهدید می کند.

مزایای ایمپلنت

مزایا و خطرات ایمپلنت

خطرات و عوارض جانبی بالقوه

میزان موفقیت ایمپلنت دندان در حدود 50 سال استفاده، حدود 95 درصد است.
موارد شکست نادر است. این بیشتر به دلیل حساسیت به فلز مورد استفاده در ایمپلنت اتفاق می افتد.