هزینه ایمپلنت دندان چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر می خواهید یک راه حل طولانی مدت برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده داشته باشید، ایمپلنت های دندانی یک گزینه عالی هستند. تصمیم گیری برای کاشت ایمپلنت دندان بخش آسان فرایند کاشت دندان است. برای بسیاری، هزینه ایمپلنت های دندانی سخت ترین بخش فرایند ایمپلنت است. هزینه ایمپلنت دندان چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

توجه به این نکته ضروری است که درمان ایمپلنت دندان برای هر بیمار یک اندازه نیست. هزینه به محل و پیچیدگی ایمپلنت بستگی دارد. هر درمان ایمپلنت دندان برای رفع نیازهای منحصر به فرد هر بیمار شخصی سازی شده است. بنابراین، سرمایه گذاری ایمپلنت دندان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه درمان ایمپلنت دندانی شما می تواند به تعداد دندان هایی که نیاز به تعویض دارند (ایمپلنت های دندانی یک یا چندگانه) و نوع ایمپلنت دندانی انتخاب شده بستگی داشته باشد. روش های درمانی اضافی، مانند لیفت سینوس یا پیوند استخوان، به کل هزینه اضافه می شود.

قیمت ایمپلنت دندان

متوسط هزینه ایمپلنت های دندانی

متوسط هزینه ایمپلنت های دندانی

هزینه متوسط ایمپلنت های دندانی در شهر تهران بین 10 تا 30 تومان برای هر دندان است، اما در کلینیک رایا دنتال دو نوع متداول و باکیفیت ایمپلنت کره ای و سوئیسی ارائه می شود که هزینه آن بین 16 تا 25 میلیون تومان است. با این حال، هزینه کل درمان ایمپلنت دندانی شما طی مشاوره با تیم دندانپزشکی کلینیک رایا دنتال تعیین می شود.

بسته به آنچه می خواهید، بازیابی کل قوس دندان های از دست رفته با پروتز ایمپلنت ممکن است مقرون به صرفه تر از جایگزینی هر دندان به صورت جداگانه باشد. در نهایت، هزینه ایمپلنت دندان با توجه به نیازهای منحصر به فرد شما و برنامه درمانی توصیه شده توسط دندانپزشک تعیین می شود.

علت گران بودن ایمپلنت دندان

هنگامی که صحبت از جایگزینی دندان های از دست رفته به میان می آید، بیماران اغلب هزینه ایمپلنت های دندانی را با پل های سنتی یا پروتزهای مصنوعی مقایسه می کنند و تعجب می کنند که چرا ایمپلنت های دندانی اینقدر گران هستند. پاسخ ساده است: برخلاف پروتزها و بریج‌ ها، ایمپلنت ‌های دندانی سرمایه‌ گذاری مادام ‌العمری هستند که از دست دادن دندان ‌ها را هم در بالای خط لثه و هم در زیر خط لثه برطرف می  ‌کند و راه‌حلی دائمی برای زندگی ارائه می ‌دهد.

ایمپلنت های دندانی بسیار گران هستند زیرا برای کاشت پست های زیست سازگار در فک شما نیاز به یک روش جراحی دارند. این فرآیند جراحی شامل تصویربرداری اضافی، قرار ملاقات های بعدی و برنامه ریزی برای اطمینان از قرارگیری صحیح ایمپلنت ها است. این هزینه اضافی باعث می شود ایمپلنت های دندانی گران تر از بریج ها و پروتزهای سنتی باشند.

در پایان، هزینه اضافی ایمپلنت دندان، ترمیم دائمی را فراهم می کند که جایگزین بخش قابل مشاهده دندان از دست رفته یا آسیب دیده و ریشه می شود. در حالی که هزینه اولیه ممکن است بیشتر باشد، در کلینیک رایا دنتال، ما گزینه‌ های مختلفی را ارائه می ‌دهیم تا بتوانیم هزینه را برای بیمارانمان قابل کنترل ‌تر کنیم تا بتوانند با ایمپلنت ‌های دندانی جلو بروند و سلامت دهان و دندان خود را بهبود بخشند.

عواملی که بر هزینه ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد

هزینه ایمپلنت های دندانی بسیار متفاوت است، و درک این نکته ضروری است که عوامل متعددی بر قیمت نهایی تاثیر می گذارند. در ادامه به برخی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه ایمپلنت دندان را می پردازیم:

تعداد دندان های از دست رفته

این یکی از عوامل اولیه ای است که بر هزینه ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، بیمارانی که نیاز به تعویض چندین دندان دارند، نیاز به ایمپلنت بیشتری دارند و هزینه بیشتری می پردازند.

نوع ایمپلنت مورد استفاده

نوع ایمپلنت مورد استفاده عامل دیگری است که می تواند بر هزینه طرح های درمان ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد. انواع مختلفی از ایمپلنت دندان وجود دارد و هزینه آن بسته به نوع مورد استفاده می تواند متفاوت باشد.

محل ایمپلنت

محل کاشت نیز می تواند بر هزینه عمل تاثیر بگذارد. ایمپلنت‌ های دندان های جلویی معمولاً گران ‌تر از ایمپلنت‌ های پشت دهان هستند، زیرا به دقت و ملاحظات زیبایی‌ شناختی بیشتری نیاز دارند. علاوه بر این، ایمپلنت ‌ها در فک بالا نسبت به فک پایین پیچیده‌  تر هستند که می‌تواند بر هزینه آن نیز تأثیر بگذارد.

پیچیدگی روند درمان

پیچیدگی این روش می تواند بر هزینه ایمپلنت دندان نیز تأثیر بگذارد. اگر برای آماده سازی استخوان فک برای ایمپلنت به اقدامات اضافی مانند لیفت سینوس یا پیوند استخوان نیاز باشد، هزینه می تواند افزایش یابد. علاوه بر این، اگر بیماری لثه یا سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان دارید، قبل از کاشت ایمپلنت باید این موارد را درمان کنید، که می تواند بر هزینه آن نیز تاثیر بگذارد.

درمان های اضافی

در نهایت، روش های درمان اضافی مانند کشیدن، ترمیم های موقت و اباتمنت های سفارشی نیز می توانند بر هزینه ایمپلنت دندان تاثیر بگذارند.

در کلینیک رایا دنتال، ما درک می کنیم که هزینه ایمپلنت دندان می تواند برای بیماران ما نگران کننده باشد. به همین دلیل است که ما گزینه های مالی مختلفی را برای کمک به مقرون به صرفه تر کردن روش درمان ارائه می دهیم.

مزایای ایمپلنت دندان

چرا ایمپلنت دندان اینقدر
گران است؟

رابطه هزینه ایمپلنت دندان با روند جراحی

قیمت بالا نشان دهنده هزینه مواد ایمپلنت به علاوه طول و پیچیدگی فرآیند کاشت است. شروع تا پایان، کاشت ایمپلنت دندان حداقل چند ماه طول می کشد.

این روند معمولاً با معاینه و مشاوره دندانپزشکی شروع می شود. هنگامی که روی صندلی دندانپزشکی قرار گرفتید، دندانپزشک یا پریودنتیست به شما بی ‌حسی موضعی یا آرام ‌بخش IV می‌ دهد تا از درد محافظت کند.

در شکافی که زمانی دندان شما قرار داشت، دندانپزشک بدنه ایمپلنت پیچی شکل را در استخوان فک شما قرار می دهد. به این ایمپلنت اندوستئال می گویند. هدف این است که فرآیند بهبودی بدن شما، استخوان فک را به بدن ایمپلنت متصل کند.

اگر استخوان فک شما کمتر است، دندانپزشک شما ممکن است ایمپلنت ساب پریوستال را توصیه کند. این نوع ایمپلنت در زیر لثه اما بالای استخوان فک نصب می شود.

جلسه بعدی شما چندین هفته یا ماه بعد، پس از بهبودی محل کاشت، انجام خواهد شد. دندانپزشک بدن ایمپلنت را با یک اباتمنت، یک پایه تقویت کننده برای لنگر انداختن دندان مصنوعی گسترش می دهد.

سپس آزمایشگاه دندانپزشکی یک روکش سفارشی تولید می کند که با رنگ دندان های موجود شما مطابقت دارد. این تاج ها معمولاً از سرامیک یا چینی ساخته می شوند.

در نهایت، هنگامی که روکش آماده شد، به مطب دندانپزشکی باز می ‌گردید تا آن را با پیچ یا سیمان روی اباتمنت ببندید.

مزایای ایمپلنت دندان تا چه زمانی دوام دارد؟

مطالعات نشان داده اند که 90 تا 95 درصد ایمپلنت ها تا 20 سال دوام می آورند. انجام عادات سالم مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و انجام معاینات منظم می تواند به ماندگاری ایمپلنت ها کمک کند.

چند جایگزین برای ایمپلنت دندان چیست؟

اگر می خواهید از هزینه یا انتظار طولانی برای ایمپلنت جلوگیری کنید، گزینه های دیگری نیز وجود دارد:

بریج های دندانی می توانند شکاف تا دو دندان مجاور را پر کنند. قیمت آن ها بسته به جنس و متریال بکار رفته در آن متفاوت است.

نقطه ضعف این پروتزهای ارزان قیمت این است که احتمالاً باید ظرف 15 سال یا بیشتر آنها را تعویض کنید.

نتیجه گیری:

اگر دندان های خود را از دست داده اید و قصد کاشت ایمپلنت دندان دارید، توصیه ما به شما کلینیک دندانپزشکی رایا است که دارای مجموعه ای متخصصین حرفه ای و با تجربه در زمینه کاشت ایمپلنت دندان است. در کلینیک رایا دنتال از انواع بی حسی های موضعی، بیهوشی عمومی و … استفاده می شود تا عمل کاشت ایمپلنت در کوتاه ترین زمان و با بالاترین میزان کیفیت انجام شود.