معرفی خمیردندان مناسب کامپوزیت دندان

کامپوزیت ها مواد مصنوعی هستند که اغلب برای پر کردن دندان ها استفاده می شوند. این مواد بعد از قرار گرفتن بر روی دندان و سفت شدن آن توسط اشعه مخصوص، از ورود میکروب ها و بقایای مواد غذایی به دهان جلوگیری می کند، اما برای مراقبت از دندان های کامپوزیت شده، باید بهترین مارک خمیردندان را بشناسید؛ در این مقاله به توضیح کامل معرفی خمیردندان مناسب کامپوزیت دندان می پردازیم.

هنگامی که دندان هایتان می شکنند و یا آسیب می بینند میکروب ها می توانند به درون دندان راه یابند و در صورتی که شما بهداشت دندان خود را رعایت نکنید دچار عفونت دندان و بعد از مدتی عفونت ریشه دندان می شوید. دندانپزشکان برای برطرف کردن این مشکل، کامپوزیت دندان را به شما معرفی می کنند که اگر به موقع برای درمان اقدام کنید می توانید دندان های خود را از خطرات ناشی از عفونت عصب و پالپ دندان جلوگیری کنید.

اما کامپوزیت دندان فواید بسیار زیاد دیگری هم دارد و موجب زیباتر دیده شدن لبخند شما می شود، شما می توانید لکه های سطح دندان های جلویی را با ونیر کامپوزیت برطرف کنید و یا در صورتی که از اندازه دندان های خود راضی نیستید و دندان های کوتاهی دارید می توانید به راحتی با ونیر کامپوزیت دندان های خرگوشی و بلندی داشته باشید.

معرفی خمیردندان مناسب برای کامپوزیت دندان

معرفی بهترین خمیردندان برای کامپوزیت دندان

چگونه خمیردندان مناسب انتخاب کنیم؟

برای شناخت بهتر خمیردندان مناسب کامپوزیت دندان، ممکن است سوالات مختلفی نظیر این که خمیر دندان شامل چه مواد و مشخصاتی باشد؟ چگونه می توان خمیردندان مناسب برای دندان های خود انتخاب کرد؟ آیا برای دندان های حساس باید خمیر دندان متفاوتی استفاده کرد و آیا خمیر دندان جلوی رنگی شدن کامپوزیت دندان را می گیرد؟

طبق تحقیق بعضی از متخخصین، یک خمیر دندان خوب باید حاوی فلوراید باشد. به گفته بسیاری از کارشناسان، فلوراید یک ماده ضروری است که توصیه می شود حتما خمیردندانی تهیه کنید که حاوی فلوراید باشد. فلوراید کلسیم را تثبیت می کند و بنابراین مینای دندان را در برابر اسیدها و باکتری هایی که باعث ایجاد حفره می شوند، محافظت می کند. فلوراید همچنین باعث جذب مواد معدنی در دندان می شود.

خمیر خوب علاوه بر اینکه باید حاوی فلوراید باشد، باید قابلیت حذف اکثر میکروب ها و پلاک ها را داشته باشد، یعنی حاوی مواد موثری است که تجمع باکتری ها را از بین می برد. هرچه این اثربخشی بیشتر باشد، فرایند مسواک زدن و حذف آنچه روی دندان ها جمع می شود آسان تر است.

اما باید مراقب بود که اندازه این مواد در خمیردندان به نسبت معقول باشد، زیرا استفاده بیش از حد خمیردندان حاوی فلوراید منجر به صدمه به ریشه دندان می شود که ممکن است تا عاج دندان گسترش یابد. دندانهای حساس به راحتی تحت تأثیر برخی عوامل مانند سرما، گرما، شیرینی و مواد حاوی اسیدیته قرار می گیرند. برای این نوع دندان ها انواع خاصی از خمیردندان وجود دارد، عملکرد این خمیردندان ها به این صورت است که حاوی موادی هستند که مجاری دندان را می بندند تا درد دندان کاهش یابد.

نحوه صحیح مسواک زدن دندان کامپوزیت شده

از جمله نکات مهمی که در رابطه با بهداشت دندان های کامپوزیت شده وجود دارد این است که بعضی از افراد تصور می کنند همین که خمیردندانی خوب و مناسب برای دندان های کامپوزیت شده خود تهیه کنند، کفایت می کند و نیازی به دانستن نحوه صحیح مسواک زدن نمی باشد.

اما بهتر است بعد از معرفی خمیردندان مناسب کامپوزیت دندان به نحوه درست مسواک زدن دندان بپردازیم که این عمل به صورت حرکات ارتعاشی بر روی دندان و لثه ها انجام می شود و با حرکات آرام و منظم، می توانید لایه های میکروب و پلاک دندان را از سطح دندان هایتان پاک کنید.

چگونه خمیردندان انتخاب کنیم؟

راه های مراقبت از کامپوزیت دندان

خمیر دندان و دهانشویه اورال بی

محصولاتOral-B  با طیف گسترده ای از خمیردندان ها و دهانشویه ها، توانسته است رقیب خوبی برای سایر خمیردندان ها باشد و به راحتی دندان ها را از هرگونه میکروب و پلاک، تمیز کند.

ترمیم لثه و مینای دندان  با اورال بی

متاسفانه هر روز دندان و دهان ما در معرض اسیدهای بسیاری از مواد غذایی مانند میوه ها و نوشابه ها قرار می گیرد که باعث تخریب لایه مینای دندان و ضعیف شدن تدریجی دندان ها می شود.

توصیه ما این است که از محصولات بهداشتی و خمیر دندان هایی استفاده کنید  دارای پیشرفته ترین فناوری پزشکی تا به امروز هستند و دندان ها را در برابر اسیدها و سایش روزمره مقاوم می کند. خمیر دندانی که ذرات ریز بین دندان ها را تمیز کرده و با باکتری هایی که منشا اکثر آن عدم رعایت بهداشت و مراقبت از دهان هستند، مبارزه می کند.

با استفاده از تمیزکننده هایی مانند خمیر دندان و خوشبو کننده دهان اورال بی، از لثه ها، مینای دندان آسیب دیده و دندانهای حساس خود مراقبت کنید. این طیف ممتاز از خمیردندان ها دارای فناوری اثبات شده است که به جوانسازی لثه و بازیابی مینای دندان در مدت زمان دو هفته کمک می کند. شما می توانید با استفاده از خمیر دندان های اورال بی دندان های خود را قوی تر و مینای دندانتان را از آسیب ها و مشکلات جدی حفظ کنید.

ماندگاری کامپوزیت دندان

طول عمر و ماندگاری کامپوزیت دندان ارتباط مستقیم با نحوه مراقبت شما از دندان هایتان دارد زیرا اگر به موقع و به طور مرتب دندان های خود را مسواک نزنید و یا اهمیتی به بقایای مواد غذایی روی سطح دندانتان ندهید، ممکن است در مدت زمان کوتاهی مجبور به ترمیم دندان شوید.

اما اگر بعد از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و با بعد از معرفی خمیردندان مناسب کامپوزیت دندان توسط دندانپزشک، از دندان های خود به خوبی مراقبت کنید، ممکن است تا چندین سال نیازی به مراجعه به دندانپزشکی پیدا نکنید و از طرح لبخند خود لذت ببرید.

ماندگاری کامپوزیت دندان

کامپوزیت ونیر برای زیبایی دندان

سخن آخر

خمیردندان های مختلفی با برندهای متفاوتی در بازار وجود دارد که هریک از آن ها می تواند در زیبایی لبخندتان به شما کمک کند، اما برای مراقبت از کامپوزیت دندان باید با معرفی خمیردندان کامپوزیت دندان، بهترین مارک را خریداری کنید تا از تغییر رنگ و آسیب های جدی به دندانتان جلوگیری کنید.