لمینت و فیسینگ دندان با جدیدترین مواد

هنگامی که با فردی برای اولین بار قرار ملاقات می گذارید، اولین چیزی که در ابتدا نظر شما را جلب می کند، لبخند زیبا، تناسب بین دندان ها و رنگ و فرم و اندازه دندان های فرد مقابل است. تغییر رنگ، پوسیدگی دندان های متعدد و ناهمگن، حس بسیار بدی را به شخصی که قصد ایجاد رابطه نزدیک با او را دارید، ایجاد می کند. لمینت و فیسینگ دندان (کامپوزیت دندان) یکی از جدیدترین روش های درمان آسیب های دندان و ایجاد طرح لبخند زیبا می باشند.

امروزه فناوری موجود در دندانپزشکی، علاوه بر ایجاد طرح لبخند زیبا برای مراجعه کنندگان، آرامش و اعتماد به نفس را در آن ها زیاد می کنند. یکی از این تکنیک ها، استفاده از لمینت دندان ها، که از جنس پرسلن هستند می باشد که بالاترین درجه زیبایی و دوام و کمترین آسیب را به بافت های دندان وارد می کند. این روش درمان زیبایی را در کمترین زمان برای بیماران ایجاد می کند.

متخصصین دندانپزشکی کلینیک شبانه روزی رایا با مدرک تخصصی لمینت و فیسینگ دندان با جدیدترین مواد روز و با کیفیت بالا و استفاده از تکنیک های جدید دندانپزشکی، چهره و طرح لبخند شما را به بهترین شکل اصلاح می کنند.

لمینت دندان

روکش لمینت و کامپوزیت دندان

ویژگی های ظاهری لمینت دندان

روکش لمینت دارای استحکام بالا، ظاهری طبیعی و مقاوم در برابر لک و جرم است. لمینت می تواند دندان های ترک خورده، تغییر رنگ یافته و همچنین دندان هایی که دچار فرسایش و آسیب شده اند را بازسازی و ترمیم کند.

روکش لمینت می تواند به صاف شدن دندان ها کمک کند یا دندان هایی که کمی انحراف دارند را اصلاح کند. روکش های لمینت جایگزین بسیار خوبی برای تاج ها هستند. روکش لمینت یک سطح محافظه کارانه تر از درمان، برای تغییر ظاهر و رنگ دندان است.

لمینت می تواند رنگ دندان ها را تغییر دهد یا هر گونه آسیب به دندان ها را پنهان کند. روکش لمینت از نظر دوام می تواند تا چندین سال عمر کند و وضعیت لبخند شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

مشاوره و درمان دندان با لمینت و فیسینگ دندان با جدیدترین مواد

ما بیماران شما را تشویق می کنیم تا علاوه بر زیباتر کردن طرح لبخند خود، سلامت و ظاهر دندان های خود را بهبود بخشند. در زمان مشاوره و جلسات قبل از انجام نهایی لمینت و فیسینگ دندان با جدیدترین مواد، لازم است تمام جزئیات طرح لبخند انتخاب شده خود را با دندانپزشک در میان بگذارید. دندانپزشک با استفاده از دستگاه ها و ابزارهای مخصوص دهان و دندان شما را به طور کامل بررسی کرده و نتایج نهایی مورد انتظار را برای شما توضیح دهد.

برای انجام روکش لمینت دندان و اصلاح طرح لبخند معمولاً به دو روش درمان نیاز است. در اولین جلسه، پزشک یک برنامه درمانی برای شما تعیین می کند و ظاهر دندان های شما را اصلاح می کند و از روکش های موقت روی آن ها استفاده می شود.

در جلسه دوم، لمینت های مقاوم در برابر لک  و آسیب، روی دندان های شما قرار می گیرد. چسب مخصوصی که برای لمینت و کامپوزیت دندان مورد استفاده قرار می گیرد توسط نور خاصی سفت و محکم می شود.

در طول درمان چه فرایندی انجام می شود؟

اکثر بیماران برای تکمیل درمان نیاز به سه جلسه درمانی دارند که شامل سه مرحله تشخیص و برنامه ریزی درمان، آماده سازی و باندینگ می باشد. پس حتماً زمان کافی برای انتخاب نوع لمینت و کامپوزیت مورد نظر، بگذارید که هم شما از نتیجه نهایی لذت ببرید و هم دندانپزشکان از نتیجه راضی باشند.

علاوه بر نکات لازم برای شروع درمان، درک درستی از محدودیت های درمان نیز وجود دارد. برای آماده سازی دندان ها برای روکش های لمینت شده، معمولاً حدود نیم میلی متر از سطح دندان برای قرار گیری لمینت دندان، برداشته می شود و نیازی به بی حسی موضعی ندارد.

گذاشتن روکش لمینت ساخته شده از رزین کامپوزیت معمولاً در یک جلسه درمانی انجام می شود. پس از آماده سازی دندان، دندانپزشک با دقت روکش را به دندان می چسباند.

اگر برای درمان از روکش های ونیر چینی استفاده شود، قالبی از دندان ها آماده می شود تا آن را به لابراتوار بفرستند تا روکش نهایی دندان آماده شود که انجام این کار معمولاً چند روز طول می کشد. با این روش دندان های لمینت شده مانند دندان های طبیعی و از نظر اندازه و ظاهر، بسیار ظریف به نظر می رسند.

مزایای لمینت دندان

فرایند قرارگیری روکش لمینت

مزایای روکش دندان

مزایای اصلی دندان های روکش دار شامل موارد زیر است:

  • روکش های روکش پرسلن در برابر لکه ها بسیار مقاوم هستند.
  • این روکش های دندانی می توانند ظاهری شبیه به دندان های طبیعی داشته باشند.
  • بافت لثه به خوبی می تواند ساختار پرسلن را تحمل کند.

روکش لمینت شده به عنوان یک روش درمانی محافظه کارانه برای جلوگیری از تغییر رنگ و ظاهر دندان ها استفاده می شود. روکش لمینت معمولاً نیاز به فرم دهی زیادی ندارد و می تواند ساختاری محکم و زیبا در مقایسه با سایر پوشش ها برای بیماران باشد.

تفاوت روکش معمولی با روکش لمینت

روکش لمینت فقط روی دندان های جلویی قرار می گیرد، در حالی که روکش معمولی روی کل ساختار دندان قرار می گیرد. روکش لمینت برای آماده سازی یا پوشیدن دندان های جلویی مورد نیاز است، در حالی که معمولاً نیاز به آماده سازی یا پوشاندن تاج کل ناحیه اطراف دندان است. با این حال، دندان های لمینت شده معمولی می تواند محافظت قوی تری برای دندان ها باشند.

هزینه و قیمت روکش لمینت و فیسینگ دندان

قیمت روکش دندان لمینت محاسبه می شود و به عوامل خاصی بستگی دارد که به عنوان مثال می توان به مورد زیر در این رابطه اشاره کرد:

  • مواد مورد استفاده در ساخت روکش لمینت یکی از عوامل مهم در تعیین هزینه آن هستند.
  • روکش پرسلن گرانتر از ونیرهای است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم از رزین کامپوزیت ساخته می شود.
روکش لمینت دندان چیست

روکش لمینت و فیسینگ دندان

سخن آخر

در طول مشاوره و معاینه اولیه، در مورد نیاز به روکش های موقت دندان های فیسینگ با دندانپزشک خود صحبت کنید. این پوشش می تواند ظاهر، احساس و قرار دادن روکش های دائمی روی دندان ها را شبیه سازی کند. این پوشش همچنین می تواند به بهبودهای احتمالی دندانپزشکی زیبایی که هنگام نصب روکش های روکش دائمی برای شناسایی و تشخیص نیاز است کمک کند.