دندانپزشکی ویژه کودکان و اطفال

خدمات دندانپزشکی ویژه کودکان و اطفال به عنوان شاخه ای از دندانپزشکی توضیح داده می شود که به مراقبت از سلامت دهان و دندان کودکان از بدو تولد تا نوجوانی می پردازد.  دندانپزشکی کودکان با دندانپزشکی عمومی متفاوت است و این والدین هستند که بهترین شیوه درمان را برای کودکان خود انتخاب می کنند زیرا نگران سلامت دهان و دندان فرزندان خود هستند.

دندانپزشکی اطفال را پدودنتیکس نیز می نامند. دندانپزشک متخصص در بهداشت دهان و دندان کودکان، دندانپزشک کودکان نامیده می شود. فردی که انواع بیماری های دندانی را در نوزادان، کودکان و نوجوانان می داند و آن ها را با جدیدترین شیوه های دندانپزشکی، درمان می کند، تعریف دقیق دندانپزشک اطفال است.

دندانپزشکی ویژه اطفال

دندانپزشکی ویژه کودکان و اطفال

انواع ارتودنسی کودکان و بهترین آن برای کودک شما

امروزه بسیاری از کودکان در معرض چندین بیماری دندانی قرار دارند و پوسیدگی دندان در آنها بسیار شایع است. دندان های شیری با گذشت زمان از بین می روند اما مهم ترین آنها دندان های دائمی هستند که نیاز به مراقبت های استثنایی و ویژه ای دارند. اگر بهداشت دهان و دندان رعایت نشود، کودک باید مراحل درمان های دردناکی را پشت سر بگذارد.

دندانپزشکان اطفال تکنیک های مسواک زدن و مراقبت از دندان ها را به کودکان آموزش می دهند. دندانپزشک اطفال بهترین انتخاب برای رفع نیازهای دهان و دندان کودک و کسب اطلاعات در مورد دندانپزشکی کودکان به والدین می باشند. برای تبدیل شدن به یک متخصص دندانپزشکی اطفال، یک فرد باید حداقل دو سال بیشتر و در بسیاری از موارد سه سال دوره آموزشی را بگذراند.

تاریخچه دندانپزشکی اطفال

درمان دندان های کودکان همیشه سخت تر از بزرگسالان است (بخصوص در مواردی که کودک درد بسیار زیادی دارد).  کودکان دارای نوسانات خلقی هستند و رفتار آنها کاملاً متفاوت از حالت عادی است. دندانپزشکان باید صبر و حوصله زیادی نشان دهند و تکنیک های موثری را برای رسیدگی به کودکان و از بین بردن درد آنها به طور همزمان نشان دهند. تکنیک های مدیریت رفتار خاصی برای یک بیمار دندانپزشکی کودکان وجود دارد.

دندانپزشک باید یک جلسه مفصل با والدین داشته باشد تا در مورد رفتار، ترس و سلامت دندان کودک صحبت کند. او باید والدین را از مراحل مربوط به پروسه دندانپزشکی کودکان آگاه کند. او باید از آنها بخواهد که ذهن کودک را در مورد این روش راحت کنند و او را آماده کنند.

دندانپزشکان و بیماران باید رابطه قوی داشته باشند. دندانپزشکان اطفال باید به طور موثر و کارآمد درمان بیماران را انجام دهند. آنها باید نگرش مثبت داشته باشند. برقراری ارتباط با کودکی که همکاری یا عدم همکاری دارد منجر به تکمیل موفقیت آمیز اقدامات دندانپزشکی می شود.

ارتباط همچنین کودک را به سمت ایجاد نگرش مثبت نسبت به دندانپزشکی سوق می دهد. به کارگیری تکنیک گفتن نشان دادن با کودک و نشان دادن کارهایی که باید انجام دهد، درک آن را برای کودک آسان می کند. دندانپزشک باید تصمیم بگیرد که آیا والدین باید در طول عمل دندانپزشکی حضور داشته باشند یا خیر.

دندانپزشکان همچنین در صورت نیاز در حین عمل باید ارتباط غیرکلامی را انجام دهند. اگر نتواند صحبت کند و با حالات صورت بیمار را راهنمایی کند، ممکن است لازم باشد.

همچنین مهم است که حواس کودک را حین عمل دندانپزشکی پرت کنید تا از شدت درد کودک کاسته شود. به عنوان مثال، می توان به کودک یک آینه داد تا در دست بگیرد یا عینک آفتابی بزند تا در معرض نور شدید قرار نگیرد. دندانپزشک باید از تاریخچه کودک آگاهی کامل داشته باشد و اقدامات مناسب دندانپزشکی اطفال را برای او تجویز کند.

اهمیت دندانپزشکی اطفال

دندانپزشکی اطفال

چرا دندانپزشکی کودکان مهم است؟

تعریف دندانپزشکی کودکان بر اهمیت دندانپزشکی کودکان تاکید دارد. بهداشت دهان و دندان جزء حیاتی سلامت کلی یک فرد است. بدون آن سلامت انسان ناقص است. هنگامی که سلامت دهان و دندان نادیده گرفته می شود، بدن آسیب می بیند و شما نمی توانید چیزی بخورید و بنوشید زیرا بدن شما با کمبود مواد مغذی مهم مواجه می شود.

هر فردی که در مورد دندانپزشکی کودکان نگران است هرگز مشکل یا بیماری های دندانی را نادیده نخواهد گرفت. مراقبت از سلامت دهان و دندان باید از زمان تولد نوزاد شروع شود. دندانپزشکان از بیماران می خواهند که به محض درآوردن اولین دندان کودک به دندانپزشکی کودکان اهمیت دهند. آنها توصیه می کنند که کودک در یک سالگی باید اولین ملاقات خود را با دندانپزشک داشته باشد.

عادات اولیه بهداشت دهان و دندان باعث ایجاد دندان ها و لثه های قوی در کودک در طول زندگی می شود. دندانپزشک اطفال می تواند بهترین دوست کودک باشد و او را از مشکلات طولانی مدت و عوارض مادام العمر محافظت کند.

دندانپزشکان اطفال در مقایسه با دندانپزشکان عمومی از مهارت و تخصص ویژه ای برای درمان بیماری های دندانی در نوزادان، کودکان و نوجوانان برخوردارند. داشتن یک دندانپزشک مجرد از ابتدا به شما در یافتن درمان مناسب برای فرزندتان کمک می کند. لازم نیست هر بار دندانپزشک متفاوتی پیدا کنید. دندانپزشک تاریخچه کودک را می‌داند و به‌جای اینکه هر بار روش جدیدی را اتخاذ کند، او را بر اساس آن درمان می‌کند. کودک نیز از درد اضافی نجات می یابد و با پزشک آشنا می شود و پیوند آنها قوی تر می شود و در نتیجه درک بهتری پیدا می کند. این در درمان موفق کودک مفید خواهد بود و هیچ نگرانی برای والدین ایجاد نمی کند.

علاوه بر دندانپزشکی کودکان، رعایت بهداشت مراقبت های خانگی نیز مهم است. اگر می خواهید بهترین دندانپزشک اطفال را بشناسید فقط بهترین دندانپزشکی کودکان را در اطراف من جستجو کنید. همچنین می توانید نکاتی را برای یافتن دندانپزشک اطفال مناسب در منطقه خود تنها با یک کلیک بدانید.

متخصص دندانپزشک اطفال

دندانپزشکی اطفال و کودکان

سخن آخر

اگر کودکتان دچار دندان درد و عفونت های دندانی شده است، هرچه سریع تر به کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی رایا دنتال مراجعه نماییذ تا کودکتان تحت نظر بهترین متخصصین اطفال در سریع ترین زمان ممکن درمان شود.