درمان عفونت دندان عصب کشی شده

کانال ریشه یک محیط مهم در دندان های افراد است که درمان پیچیده ای نیز دارد و معمولا کانال ریشه به دلیل وجود باکتری های مقاوم، محیطی را برای درمان دشوار ایجاد می کند. به عبارت دیگر، درمان عفونت دندان عصب کشی شده یک روش درمانی زمان‌بر است که از جمله برای حفظ دندان و از بین بردن عفونت در بدن، به دقت بالایی نیاز دارد.

به طور معمول، پس از اینکه کانال ریشه به خوبی درمان شود، هیچ دردی نخواهید داشت. با این حال، مواردی وجود دارد که بیماران بعد از درمان کانال ربشه دچار درمان عفونت دندان عصب کشی شده می شوند یعنی دندانی که دیگر اعصاب داخل آن وجود ندارد. متأسفانه، همه دندان‌های درمان شده با ریشه تا آخر عمر بدون درد و پایدار باقی نمی‌مانند و دلیل آن کجاست.

درمان کانال ریشه

درمان کانال ریشه دندان

شایع ترین علل دندان درد بعد از کانال ریشه

اگر دندان پس از مدتی یا حتی بلافاصله پس از درمان ریشه دردناک شد، درک ماهیت باکتری های ایجاد کننده درد و فرآیند عفونت بسیار مهم است.

1: وجود باکتری

یک دلیل می‌تواند این باشد که باکتری‌ها در شرایط بسیار محروم با کمبود اکسیژن و مواد مغذی در دسترسشان زنده می‌مانند (یعنی جایی در داخل کانال تحت درمان). در زمان و شرایط مناسب، این باکتری‌ها بیدار می‌شوند و به رشد خود ادامه می‌دهند و دوباره منجر به عفونت می‌شوند.

از این رو، علائم درد، تورم، و حساسیت در فرد ایجاد می شود. به همین دلیل، بسیار مهم است که دندان های درمان شده با روکش هایی با دقت بالا پوشانده شوند.

2: تحریک بافت های پریودنتال

اگر درد شدید باشد، ممکن است به این معنی باشد که شما با عوارض مربوط به بافت های پریودنتال مواجه هستید، به شرطی که اعصاب با موفقیت از دندان خارج شده باشند. شما دیگر درد را از دندان احساس نمی کنید، بلکه از این بافت ها احساس درد می کنید. دندان به دلیل التهاب موجود در رباط های پریودنتال در اطراف ریشه دندان عفونی درد می کند. همچنین، افزایش جریان خون زمانی که بافت‌های پریودنتال سعی در بهبودی دارند، دلیل دیگری برای احساس درد و حساسیت دندان است.

3: آبسه (عفونت)

این زمانی است که کانال ریشه، مایع و چرک را جمع می کند و به دلیل عفونت استخوانی مربوط به باکتری، آبسه جدیدی تشکیل می دهد. اینها باکتری هایی هستند که در هر مرحله از عمل ریشه در خارج از نوک ریشه قرار می گیرند و استخوان فک را آلوده می کنند. این بدان معناست که بافت های اطراف ریشه دندان فشارهای زیادی را دریافت می کنند که باعث درد و گاهی تورم می شود. بنابراین، بسیار مهم است که دندانپزشک مطمئن باشد که عفونت به طور کامل قبل از ترمیم دندان برطرف شده است.

اهمیت درمان عفونت دندان

یکی دیگر از نکات مهم درمان عفونت دندان عصب کشی شده این است که هنگام انجام درمان کانال ریشه، هر قدم را با احتیاط کامل انجام دهید. در نهایت، این می تواند منجر به یک درد شود که احساس آن طبیعی است و طی چند روز خود به خود از بین می رود.

همانطور که می بینید، انجام درمان ریشه یک درمان ساده نیست و در صورت مراقبت نبودن ممکن است منجر به عفونت دندان عصب کشی شده شوید. برای به حداقل رساندن یا حذف کامل عوارض ناشی از درمان کانال ریشه، باید بسیار مراقب باشید و به هر دندانپزشکب اعتماد نکنید و برای این درمان پیچیده و مهم به یک کلینیک معتبر با متخصصین حرفه ای مراجعه نمایید.

اگر از انجام عمل کانال ریشه دندان برای دندان هایتان، عصبی و نگران هستید، ما به شما دندانپزشکی در خواب را پیشنهادمی دهیم که جدیدترین روش درمان دندانپزشکی است که در حال حاضر به بیماران مبتلا به فوبیای دندانی ارائه می شود. صرف نظر از اینکه چه چیزی در کلینیک دندانپزشکی باعث ترس شما می شود، ما آن را از طریق راه های جایگزین برطرف می کنیم.

در کلینیک شبانه روزی رایا دنتال، متخصصین ما با تلاش برای ایجاد محیطی آرام به همراه لبخندهای صمیمانه، و روند درمانی تسکین دهنده و آرام بخش از شما استقبال می کنیم و مراقبت ها و درمان های پیشرفته را به شما ارائه می دهیم. نیازی نیست که حتما درمان کانال ریشه دردناک باشد یا مشکلات بیشتری نسبت به قبل ایجاد کند. اکنون زمان آن رسیده است که آن قدم را بردارید و تجربه ای بدون درد، بدون استرس دندان های خود را سالم و شفاف کنید.

اهمیت درمان عفونت دندان

درمان درد دندان عصب کشی شده

درمان کانال ریشه دندان

هدف از درمان خلاص شدن از عفونت است. برای انجام این کار، دندانپزشک شما ممکن است:

آبسه را باز کند (برش دهد) و آن را تخلیه کنید. دندانپزشک یک برش کوچک در آبسه ایجاد می کند و اجازه می دهد تا چرک تخلیه شود و سپس محل را با آب نمک (سالین) شستشو می دهد. گاهی اوقات، یک زهکش لاستیکی کوچک برای باز نگه داشتن ناحیه برای زهکشی در حالی که تورم کاهش می یابد، قرار می دهند.

درمان کانال ریشه انجام دهید، زیرا می تواند به از بین بردن عفونت و نجات دندان شما کمک کند. برای انجام این کار، دندانپزشک شما دندان شما را سوراخ می کند، بافت مرکزی بیمار (پالپ) را جدا می کند و آبسه را تخلیه می کند. سپس محفظه پالپ و کانال های ریشه دندان را پر و مهر و موم می کند. ممکن است روی دندان با روکش روکش شود تا محکم‌تر شود، به‌خصوص اگر این دندان پشتی باشد. اگر به درستی از دندان ترمیم شده خود مراقبت کنید، می تواند تا آخر عمر باقی بماند.

دندان آسیب دیده را بکشید. اگر نتوان دندان آسیب دیده را نجات داد، دندانپزشک دندان را می کشد و آبسه را تخلیه می کند تا از شر عفونت خلاص شود.

آنتی بیوتیک تجویز کنید. اگر عفونت محدود به ناحیه آبسه باشد، ممکن است نیازی به آنتی بیوتیک نداشته باشید. اما اگر عفونت به دندان‌های مجاور، فک یا سایر نواحی گسترش یافته باشد، احتمالاً دندانپزشک آنتی‌بیوتیک‌ها را برای جلوگیری از گسترش بیشتر آن تجویز می‌کند. همچنین اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید، او ممکن است آنتی بیوتیک را توصیه کند.

جراحی و عصب کشی دندان

جراحی کانال ریشه دندان

اگر به درمان عفونت دندان عصب کشی شده نیاز دارید و عفونت دندان هایتان شدید تر و وخیم تر شده است ما به شما کلینیک مجهز با تیم جراحی حرفه ای رایا دنتال را معرفی می کنیم که می تواند در کمتر از چند ساعت سلامتی دندان هایتان را به شما بازگرداند.