بهترین رنگ کامپوزیت دندان

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین اجزای صورت هر انسانی، دندان ها می باشد. تصور کنید رنگ دندان هایتان به دلایل مختلفی تغییر کرده است و به دلیل مصرف زیاد قند و آبنبات های زیاد دچار شکستگی و ترک دندان نیز شده باشید. خیلی از افراد به دلیل داشتن دندان های نامرتب و بهم ریخته از حضور در اجتماع پرهیز می کنند و دچار کمبود اعتماد به نفس می شوند که همین موضوع اهمیت بهترین رنگ کامپوزیت دندان را نشان می دهد.

هنگام ساخت روکش دندان، یکی از موارد مهمی که بیماران با دندانپزشکان مشورت می کنند، انتخاب رنگ روکش دندان است. افرادی که می خواهند ایرادات دندانی خود را با کامپوزیت دندان برطرف کنند، اغلب از دندانپزشک زیبایی و متخصص دندان خود می پرسند که بهترین رنگ کامپوزیت دندان چیست؟ رنگ روکش های دندانی در طبیعی جلوه دادن دندان ها بسیار مهم است و باید با دقت و اطلاعات کافی بهترین رنگ کامپوزیت را انتخاب کنید.

مشورت با دندانپزشک می تواند شما را در انتخاب رنگ مناسب روکش های کامپوزیت دندان راهنمایی کند، بنابراین اگر به دنبال بهترین رنگ کامپوزیت دندان هستید، ابتدا با دندانپزشک خود مشورت کنید.

بهترین رنگ کامپوزیت دندان

انتخاب رنگ روکش دندان

نکاتی در مورد انتخاب بهترین رنگ برای روکش  دندان

برخی تصور می کنند که سفید، بهترین رنگ برای روکش های دندان است، اما این تصور غلطی است زیرا لبخندهای سفیدی که در بازیگران تلویزیون مشاهده می کنید در دنیای واقعی غیر طبیعی به نظر می رسد. در اینجا چند قانون مهم وجود دارد که هنگام انتخاب رنگ دندان کامپوزیت باید به آن توجه کنید:

اگر رنگ پوست شما تیره است، باید از رنگ های طبیعی تری برای کامپوزیت دندان استفاده کنید، به این موضوع دقت کنید که برای این که دندان های روشن تر و زیباتری داشته باشید، باید سعی کنید رنگ های طبیعی تر و نه روشن تر را انتخاب کنید.

اگر رنگ پوست شما روشن است، بهترین رنگ کامپوزیت دندان، سفید روشن است زیرا تفاوت چندانی بین رنگ پوست و رنگ دندان ها در این افراد وجود ندارد.

برخی از بیماران 7 تا 9 درجه رنگ روشن تری برای رنگ کامپوزیت دندان خود انتخاب می کنند. آنها ممکن است تصور کنند که طرح لبخند زیبا، جذاب، شفاف و سفید از نظر همه بی نقص و فوق العاده است، اما دندان های یکدست با رنگ غیرطبیعی، از نظر دیگران این تفاوت رنگ با دندانهای طبیعی مجاور چندان خوشایند نیست و کاملاً مصنوعی به نظر می رسد.

انتخاب رنگ طبیعی دندان

در اینجا یک راه حل مناسب برای انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان و روکش طبیعی به شما ارائه می دهیم. برای انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان، بهتر است قبل از شروع نصب روکش، تا حد امکان دندان های خود را با روش های سفید کننده سفید کنید. به این ترتیب، رنگ روکش با سایر دندانهای طبیعی شما هماهنگی بهتری خواهد داشت و به مرور زمان طبیعی تر به نظر خواهد رسید.

معمولاً برای افرادی که دندانهای آنها کمی زرد شده و تصمیم گرفته اند که دندان های خود را با کامپوزیت دندان روشن کنند. توصیه می شود ابتدا دندان های آنها را با جرمگیری سفید تر کرده و سپس با استفاده از دو تا سه درجه کامپوزیت روشن تر از دندان های طبیعی خود، لذت ببرید و به خوبی از دندان های کامپوزیت شده خود مراقبت کنید تا از عدم تطابق رنگ روکش های کامپوزیتی و سایر دندان های طبیعی جلوگیری شود.

لازم به ذکر است که تغییر تدریجی رنگ دندان ها امری طبیعی است، اما اگر دندان ها در کوتاه مدت بسیار زرد شده اند یا تغییر رنگ داده اند، نباید روکش های کامپوزیت دندان را قبل از سفید کردن دندان های سابق نصب کرد، زیرا نتیجه مطابق انتظار بیمار زیبا و جذاب نخواهد بود.

بهترین رنگ ونیر کامپوزیت

انتخاب رنگ کامپوزیت دندان

تغییر رنگ روکش دندان

تغییر رنگ خارجی روی لایه مینای دندان که لایه بیرونی سخت دندان ها است، تاثیر می گذارد. اگرچه تغییر رنگ مینای دندان در طولانی مدت اتفاق می افتاد، اما می توان با رعایت چند نکته ساده از شر این رنگ ها خلاص شد و یا آنها را اصلاح کرد. رنگ کامپوزیت دندان به راحتی مینای اصلی دندان تغییر رنگ نمی دهد، اما به مرور زمان رنگ روکش به دلایل طبیعی تغییر می کند. رنگدانه های سطحی دندان معمولاً پس از قرار گرفتن مکرر در معرض نوشیدنی های بسیار رنگی مانند چای، قهوه یا شراب قرمز تغییر می کند و یکی دیگر از علل اصلی تغییر رنگ دندان، سیگار کشیدن است.

افرادی که سیگار می کشند نیز باید توجه داشته باشند که نیکوتین موجود در سیگار باعث ایجاد لکه های زرد یا قهوه ای روی دندان می شود. افرادی که قلیان می کشند نیز به دلیل تنباکو و نیکوتین موجود در تنباکو که مواد شیمیایی هستند، باعث ایجاد رنگدانه های زرد در سطح دندان ها می شوند. به عنوان یک قاعده کلی، هرگونه غذا یا نوشیدنی که دندان ها را لکه دار می کند، می تواند دندان های شما را نیز لکه دار کند. به همین دلیل، غذاها و نوشیدنی های رنگی از جمله شراب قرمز، نوشابه، سس تیره (مانند سس سویا)، سرکه بالزامیک، سس ماکارونی و سس کاری می توانند رنگ دندان ها را تغییر دهند.

علاوه بر آن، برخی از میوه ها و سبزیجات (مانند انگور، آلبالو، گیلاس، چغندر و انار) قابلیت تغییر رنگ دندان ها را دارند. بنابراین زرد شدن دندان ها می تواند به دلایل بسیاری از جمله عوامل بهداشتی رخ دهد، اگر به دنبال راه حل هایی برای عدم تغییر رنگ روکش دندان خود هستید، موارد زیر را جدی بگیرید:

  • بعد از نوشیدن چای یا قهوه حتما مسواک بزنید.
  • کشیدن نخ دندان در اطراف روکش ها
  • مصرف آبنبات، آدامس و تخمه را کنترل کنید.
بهترین رنگ ونیر کامپوزیت

رنگ کامپوزیت ونیر

سخن آخر

تغییر رنگ دندان ها پدیده ای است که برای هر فردی در طول زندگی رخ می دهد. مراقبت های نامناسب دندانپزشکی (مانند مسواک نزدن یا نخ دندان ناکافی) و مراجعه نکردن به کلینیک دندانپزشکی برای بررسی سلامت دندان و جلوگیری از تغییر رنگ یک عامل مهم در تضعیف سلامت دندان ها بشمار می رود زیرا تجمع باکتری ها و بقایای موادغذایی بر روی دندان منجر به تجمع لایه های پلاک روی دندان و در نتیجه تغییر رنگ آنها می شود..